Klacht: Bussen te vol

op 13 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik ga elke dag met de buurtbus naar de kromme nol in wijk&aalburg. Elke keer zit de 121 bom vol en rijd hij door .. waardoor ik nu al zovaak te laat ben opschool.

Ik ben tevreden als er meer bussen na het Koning willem 1 college gaan rijden zonder dat wij allemaal elke keer maar weer te laat komen.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 week geleden - Beste Denise Schalken, Wat balen dat lijn 121 elke keer bomvol zit en dat je steeds te laat komt op school. Heb je voor mij je vertrekhalte, vertrektijden en eindhalte? Met vriendelijke groet, ^WB Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht Denise Schalken

1 week geleden - Ik stap op in de van der dussenlaan in Dussen de ene dag om 8:40 de andere dag om 7:40 dan stap ik uit bij de krommenol in wijk&aalburg daar pak ik om 9:02 de bus naar het Koning Willem 1 college en de andere dag om 8:02

Arriva

Heeft op 13 september 2017 om 21:58 geantwoord

Beste Denise Schalken,

Dank je wel voor de aanvulling. Ik stuur je bevindingen door naar de regio, zodat dit besproken en nagekeken wordt.

Tijdens de start van het nieuwe schooljaar is er, over het algemeen, een toename van het aantal reizigers op de bus- en treintrajecten. Er wordt zo goed mogelijk ingespeeld op deze situatie, bijvoorbeeld door de inzet van extra materieel, om onze reizigers een goede reis te kunnen blijven bieden. Het aanbod van reizigers fluctueert in de eerste weken van september echter sterk. Onze chauffeurs melden bij de verkeersleiding het aantal reizigers bij onvoldoende capaciteit en als er reizigers blijven staan. Deze rapportages worden dagelijks gelezen door de rayonleiding. Zodra er een vast patroon wordt vastgesteld in de bezetting van een bus en er onvoldoende capaciteit is wordt er indien mogelijk extra materiaal ingezet.

Ik stel het zeer op prijs dat je de moeite hebt genomen om ons op de hoogte te stellen van je ervaring. Zo kunnen wij blijven werken aan onze dienstverlening en de verbetering ervan.

^WB
Arriva Webcareteam

Bericht van Arriva

4 dagen geleden - Beste Denise Schalken, Vanuit de regio krijg ik de volgende tip. Als je om 7:40 vertrekt kun je lijn 628 vanaf halte Dussen, Molenplantsoen nemen. Deze rijdt rechtstreeks naar Den Bosch. Een uur later moet inderdaad worden overgestapt op lijn 121. Deze rijdt om 9:02 met twee bussen richting Den Bosch. De manager van het regionale chauffeursteam heeft de chauffeurs gevraagd om op de aansluitingen met buurtbussen te letten. Met vriendelijke groet, ^WB Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Denise Schalken