Klacht: Arriva laat mij wederom keihard zitten

op 22 september 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vandaag had ik voor school, ik doe op het moment IBL aan de Hanze university een bedrijfsbezoek in Menaldum, Friesland. Mijn portemonnee is eergisteren gestolen en ik had daardoor geen OV chipkaart meer. Aangezien het bedrijfsbezoek een belangrijk onderdeel van mijn exportplan (als ik dit niet haal heb ik een jaar studievertraging) had ik besloten om een dagkaart te kopen. Het scheelde me toch weer een paar euro’s als ik het zo deed in plaats van losse kaartjes kopen bij Arriva. 35,20 kost het papiertje, netjes opgezocht hoe ik van Bad-Nieuweschans naar Menaldum kom: 07:49 en dan zou ik rond 09:57 aankomen in Menaldum en het bedrijfsbezoek is om 10:00, prima tijd. Ik om 7 uur uit bed om die trein te kunnen halen, 08:37 komt de trein aan in Groningen, dat betekent dat ik 4 minuten heb om over te stappen. Ja hoor staat de trein 3 minuten stil voor centraal station Groningen en uiteraard ik mis mijn aansluiting……………………..

Toch de trein maar gepakt richting Leeuwarden, maar het bezoek duurde een uur, want het bedrijf had het druk. Voor belangrijke vragen was dit de uitgewezen mogelijkheid om ze te stellen, daarom wilde ik graag heen. Maar toen ik in die trein zat besefte ik snel dat dit zinloos was, ik zou meer dan een half uur te laat komen en ik moet ook nog de bus betalen, omdat ik geen ov heb en de dagkaart de bus niet dekt.

Al drie jaar doe ik deze opleiding en elk jaar zit Arriva tegen, ik heb al zo veel problemen gehad door vertraging en treinen die niet op kwamen dagen. Nu heb ik essentiële informatie gemist en twee uur voor jan l*l gereisd. Als ik dit niet haal is dit een weggegooid jaar, mag ik straks niet op studie in het buitenland en mag ik niet op stage in het buitenland. Dus dit is ERG belangrijk, anders had ik die 35,20 mooi in mijn broekzak gehouden en had ik lekker uit kunnen slapen in plaats van 7 uur mijn nest af te gaan. Maar dit was zo belangrijk dat ik dit ervoor over had.

Volledige compensatie, ik heb nu een dagkaart gekocht voor 35,20 en door de vertraging heb ik niet kunnen deelnamen aan het bedrijfsbezoek, essentiële informatie gemist, 35,20 weggegooid en twee uur lang gereisd voor niks. Ik heb al zo veel klachten geschreven naar Arriva, maar er gebeurd niks, nooit iets. Ik kan niet tevreden zijn eigenlijk, ik heb nu zo veel belangrijks gemist en ik kan hierdoor misschien een jaar studievertraging door krijgen. Een exportplan is al ongelooflijk moeilijk, maar nu nog meer. Volledige compensatie lijkt me wel het minste..... Hartstikke bedankt Arriva. Ik wil meer bestanden toevoegen, waar mijn dagkaart op te zien is en hoe laat ik het bedrijfsbezoek had aangegeven door school. Helaas kan dit niet, kan ze altijd mailen of iets dergelijks.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Arriva

Heeft op 22 september 2016 om 13:16 geantwoord

Hallo Bryan,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp je frustratie. Mocht je voor vergoeding in aanmerking willen komen dan kun je het beste een restitutieverzoek indienen via het contactformulier op onze website: http://bit.ly/2aWZKzj

^DK
Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht Slyn

2 maanden geleden - Ik heb een verzoek ingediend via de Arriva website, met een link naar deze pagina.

Alle klachten die gemeld zijn door Slyn