Klacht: Arctic Secrets weigert mijn product retour (tijdens wettelijk bedenktijd)

op 25 september 2017 over Arctic Secrets in de categorie Computerwinkels

Ik heb op 28-07-2017 een GPU Miner gekocht bij het bedrijf Arctic Secrets (https://www.arcticsecrets.nl/nvidia-gp106-miner-level-4) en deze direct betaalt met PayPal. Pas na contact met de klantenservice kwam ik erachter dat er een levertijd van ruim 6 weken op dit product is en door een bug werd dit niet getoond op de website. Prima, ik wacht wel. Een GPU miner is geen maatwerk en kan niet aangepast worden. Deze speciale computer is dan ook niet speciaal voor mij samengesteld en is voor iedere klant exact hetzelfde.

Op 13-09-2017 is het product daadwerkelijk geleverd en heb ik het in gebruik genomen. Op 20-09-2017, 7 dagen na levering nam ik contact op met de klantenservice, omdat het product niet voldoet aan mijn verwachtingen, het meer verbruikt dan aangegeven en ik het product graag wil retourneren. Daarnaast werd het product geleverd met gebogen videokaarten en lag de geheugenmodule los in de doos. De klantenservice (en het bedrijf) weigert mijn retourzending te accepteren en wijst op de “speciale aanvullende voorwaarden” die gelden op dit soort computers (https://www.arcticsecrets.nl/aanvullende-voorwaarden-gpu-miners).

De Consumentenbond en Consuwijzer hebben beide aangegeven dat deze aanvullende voorwaarden in strijd zijn met de wettelijke 14 dagen bedenktijd en dat Arctic Secrets mijn product retour zou moeten accepteren.

Ik wil gebruik maken van mijn wettelijke 14 dagen bedenktijd, het product kunnen retourneren en uiteraard mijn geld terugkrijgen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arctic Secrets over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Zylstra