Klacht: Apple Lion op meerdere computers installeren/downgraden

op 17 mei 2013 over apple2u.nl in de categorie Internetshops - Elektronica

Volgens artikel :support.apple.com/kb/HT4854?viewlocal=nl_nl kun je Lion of Mountain Lion op meerdere computers installeren.

Wil je dat vervolgens doen dan blijkt dat niet te kunnen omdat je daarvoor eerst een installtieprogramma moet aanschaffen. Het oorspronkelijke installatieprogramma is nl. gewist of niet meegeleverd bij mijn MacBook Pro.

Verder is het nog maar de vraag of Lion op een Imac all in one kan worden geinstalleerd omdat downgraden niet wordt ondersteund en de hardware wellicht niet geschikt is.

Als je zo als ik in de zgn. 32 bits mode moet werken is Mountain Lion niet geschikt. (= 64 bits)

Kortom ik zit nu met een Imac opgescheept waar ik in feite niets aan heb.

Bij aanschaf van de computer (bij Mediamarkt in Hengelo) heb ik uitdrukkelijk gevraagd of de computer in 32 bit mode kon werken. Antw: Ja.

Apple moet zorgen voor duidelijkheid verschaffen over wat met wat compatible is en geen onderscheid maken tussen de diverse winkels. Er is mij 2 jaar geleden bij aanschaf van mijn Macbook Pro niets gezegd over het ontbreken van een installatieprogramma.

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over apple2u.nl

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over apple2u.nl nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door paulkeizer