Klacht: annulering vluchten wegens COVID-19

op 04 april 2020 over eDreams in de categorie Online Vliegtickets

betreft: mijn reserveringsnummer 4719962010
Omwille van COVID-19 is het ons dus onmogelijk onze geplande reis te laten doorgaan.
Ik probeer dus nu al dagen onze vluchten te annuleren. Vorige week vermelding (via automatische chat) dat ik moest wachten tot 7 dagen voor de vertrekdatum, heel begrijpelijk gezien het nu waarschijnlijk zeer druk is.
Deze week herhaaldelijk terug geprobeerd, en steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Telkens proberen aan te klikken, en de stappen te volgen, maar van zodra ik op annuleer klik, gaat dit dus gewoon niet door (terwijl je al de rest wel kan aanklikken, en doorgeschakeld kan worden wanneer je een nieuwe vlucht wil boeken).
Uw automatisch help chat, vraagt 100 keer hetzelfde, geeft ook steeds 100 maal hetzelfde antwoord, en verwijst dan door met: praat met een menselijke agent, wanneer je dit wilt krijg je steevast het antwoord dat er niemand beschikbaar is. Ook al eens het antwoord gekregen dat annuleren via internet niet mogelijk is. Boekingen gaan wel via internet dus, daarbij wij mogen van de overheid geen noodzakelijke verplaatsingen maken, dus een verplaatsing van Brugge naar Brussel enkel om te annuleren is zeker geen noodzakelijke verplaatsing.
Ik vraag het nu uiteindelijk via deze weg – hoe kunnen wij tenminste een voucher (voor reis op latere datum, maar we weten nog niet wanneer) of een terugbetaling krijgen?
Een mail versturen naar klantenservice edreams lukt ook niet, want je krijgt het terug met de vermelding mailadres onbestaand
Ik som hier onder nog eens al onze gegevens op een rijtje:

– vluchten van Brussel naar Malta en terug van 040420 – 090420 (za 4 apr om 19:50 u – do 9 apr 16:04 u
– luchtvaartmaatschappij T292UT
– ik heb een totaalbedrag van € 592,14 betaald, waarin € 81 annuleringsverzekering

geld terug of toch tenminste een voucher voor vluchten latere datum

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over eDreams

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over eDreams nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Cabagi