Klacht: Annulering ivm onvoldoende deelname op een gegarandeerde reis

op 24 mei 2016 over Kras in de categorie Online Reisbureaus

Vandaag melding ontvangen dat een reis die eerder gegarandeerd was definitief niet doorgaat wegens onvoldoende deelname.
Gebeld met KRAS, eenzijdig annuleren door de reisorganisatie is mogelijk en standaard wordt een kadobon verstrekt voor een evt. andere reis.
Ik heb kosten gemaakt (speciale eigen annuleringsverzekering afgesloten, speciale kofferset gekocht)
Sowieso meld ik deze gang van zaken, incl. een printscreen van het scherm Gegarandeerde vertrekdatum bij mijn rechtsbijstandverzekering DAS en indien nodig de Reclame Code Commissie, want na even Googelen blijkt dat KRAS deze methode al jaren hanteert, waarbij het risico en kosten van op het laatste moment gebleken minimum deelname volledig bij de klant komen te liggen, want als ik als klant annuleer, worden er namelijk forse annuleringsboetes verrekend en als de reisorganisatie terug komt op een gegarandeerde vertrekdatum een paar weken voor vertrek dan sta je als klant met lege handen, gemaakte kosten en GEEN vakantie.

Terugbetalen van de standaard compensatieregeling (percentage reissom) in de vorm van terugstorten geld of een tegoedbon (bijv Bol.com) waar ik wel een kostencompensatie aan kan ontlenen.
Ik ben na deze eerste negatieve kennismaking niet van plan een reis via KRAS te gaan boeken, dus de waardebon is voor mij waardeloos

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Kras over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Kras in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Kras een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Kras

Heeft op 25 mei 2016 om 14:13 geantwoord

Geachte heer Hamelink,

We vinden het erg vervelend dat we onverhoopt genoodzaakt waren uw reis te annuleren. We benadrukken dat dit niet de gebruikelijke wijze is en we bieden u onze excuses voor het ongemak. Inmiddels hebben we telefonisch met u gesproken en is u een oplossing geboden. We vertrouwen erop dat dit naar tevredenheid is.

Yvonne

Alle klachten die gemeld zijn door Tsjakha