Klacht: Annulering

op 30 april 2017 over D-Reizen in de categorie Online Reisbureaus

Wij hebben een reis geboekt en de aanbetaling gedaan maar zonder onze toestemming hebben ze onze reis geannuleerd en of we even 781 euro willen betalen . Als ik hem zal willen annuleren staat bij hun op de site dat dit tot 42 dagen voor vertrek de aanbetaling is dan kom ik op een bedrag van 265 euro

Als alles terug gedraaid word

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar D-Reizen over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door D-Reizen in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat D-Reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

D-Reizen

Heeft op 30 april 2017 om 12:12 geantwoord

Beste mevrouw Werps,

Naar aanleiding van uw klacht ben ik nagegaan wat er gebeurd is.
U heeft een reis geboekt welke uitgevoerd wordt door Floow en specifiek Floow Dynamic.
Op onze website staat duidelijk:
Floow Dynamic
Aanbetaling
Bij het totstandkomen van de overeenkomst dient een aanbetaling van 40% van de totale overeengekomen reissom te worden voldaan.

Restantbetaling
Het restant van de reissom moet uiterlijk zes weken voor de vertrekdag in het bezit zijn van het boekingskantoor.

Annuleringskosten
Wijzigings- en annuleringsvoorwaarden: 100% van de reissom

Deze voorwaarden zijn terug te vinden via; http://www.d-reizen.nl/informatie/annuleringsvoorwaarden/#floowdynamic

U heeft de reis bij ons geboekt op 18 januari, echter heeft u niet aan uw betalingsvoorwaarden voldaan en de aanbetaling niet binnen de gegeven periode betaald. Onder de ANVR reisvoorwaarden hadden wij toen al uw reis mogen annuleren tegen de genoemde annuleringskosten.

Aangezien wij u de kans wilde bieden om toch op reis te kunnen is er een betalingsregeling besproken waarmee u akkoord bent gegaan. Deze was afwijkend van de normale betalingsprocedure omdat u al één maand te laat was met uw aanbetaling. Zonder hier verder op uit te wijden heeft u de betaalafspraak van 24 april niet voldaan. U heeft tijdig aangegeven op 22 april dat er iets mis ging met de online betaling, waardoor wij u de mogelijkheid hebben gegeven dit, als uitzondering, over te maken. Toen het bedrag op 26 april niet binnen was, hebben wij u nog 2 dagen gegeven om de betaling per IDEAL of contant in de winkel te voldoen. Nadat op 28 april nog niets betaald was, hebben wij de reis op 29 april geannuleerd.

Ondanks dat de annuleringskosten 100% waren, hebben wij de reis voor 50% annuleringskosten kunnen annuleren. Deze kosten zijn aan u doorberekend. Het is niet mogelijk om de annulering ongedaan te maken.

Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Charlotte
D-reizen – Webcare

Heeft op 30 april 2017 om 13:12 geantwoord

Ik heb niet bij floow dynamica geboekt want op mijn boekingsbevestiging staat wel degelijk floow travel

Bericht van D-Reizen

5 maanden geleden - Beste mevrouw Werps, Floow wordt onder één naam opgevoerd in ons systeem. Wij hebben wel duidelijk de annuleringskosten met u besproken. Ik verwijs u oa door naar de email welke u ontvangen heeft op 30 januari om 17:43. Vanuit D-reizen zullen wij geen compensatie aanbieden op de annuleringskosten. Met vriendelijke groet, Charlotte D-reizen - Webcare

Reactie van de melder van de klacht Hanshol57

5 maanden geleden - We wachten de procedure wel af ga echt niet betalen