Klacht: annuleren tickets

op 18 juni 2015 over Tix.nl in de categorie Online Vliegtickets

In april heb ik een retour geboekt naar Ankara om een bruiloft bij te wonen. In juli zou de reis plaatsvinden. Een annuleringsverzekering afgesloten voor het geval dat…
Nu ben ik onverwacht, ondanks vast dienstverband ontslagen per 1 juli.
Ik moet de reis nu annuleren omdat ik kostwinner ben en ik de kosten op de bestemming niet kan betalen. De rede is geldig om te annuleren volgens de verzekeringsmaatschappij.
Vele keren heb ik gebeld met tix.nl om alles uit te leggen. De dames bij de klantenservice hebben helemaal geen zin om te luisteren en ik moet maar een email sturen. Dat gedaan en nu krijg ik te horen dat ik helemaal niks vergoed krijg. Waarom heb ik dan een annuleringsverzekering afgesloten? Ik heb nergens de voorwaarden kunnen vinden. Het is ruim op tijd en ik verwacht een klantvriendelijke houding van dit bedrijf maar je wordt helemaal niet serieus genomen. Ik heb een probleem waar ben ik niet voor gekozen heb maar je krijgt nergens gehoor.

Ik ben tevreden als iemand mijn verhaal serieus neemt (Überhaupt even wil luisteren) en bij annuleren mij volledig of gedeeltelijk kan vergoeden

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Tix.nl in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Tix.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van

5 jaren geleden - Geachte heer Deniz,Bedankt voor uw bericht. Wij hebben zojuist uw boeking en alle eerdere communicatie nagekeken.Allereerst willen wij aangeven het zeer vervelend vinden te lezen over uw negatieve bevindingen. Wij trachten al onze reizigers zo goed mogelijk te assisteren en vinden het daarom zeer vervelend van u te vernemen dat u dit niet zo heeft ervaren. Onze excuses hiervoor. Wij zullen uw bevindingen intern bespreken ter optimalisatie van onze service in de toekomst.Wanneer wij uw vliegticket nakijken, zien wij dat deze na verschillend contact, voor u is geannuleerd. In de annuleringsvoorwaarden van de luchtvaartmaatschappij, staat vermeld dat in geval van annulering, de kosten 100% bedragen. Dit houdt in dat de luchtvaartmaatschappij, geen restitutie biedt van de vliegticket. Additionele boekingskosten kunnen tevens niet gerestitueerd worden. Na uw akkoord te hebben ontvangen op deze voorwaarden, is het vliegticket geannuleerd.Echter staan de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij, zoals hierboven beschreven, volledig los van de voorwaarden van de verzekeraar. U heeft tijdens het maken van de boeking een annuleringsverzekering afgesloten. Indien de reden van annulering valt onder de voorwaarden van de verzekeraar, zullen zij u alsnog een vergoeding van de vliegticketprijs bieden. Wij willen u dan ook adviseren alsnog een claim in te dienen bij de verzekeraar. U dient hiervoor een kopie van uw vliegticket en een annuleringsbevestiging in te sturen. Die laatste zullen wij u zo dadelijk middels een aparte e-mail toezenden. Wij hopen dat de verzekeraar u alsnog een vergoeding kan bieden.Mocht u verdere vragen hebben, vernemen wij het graag zodat wij u hiermee kunnen assisteren.Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet, CustomerCare TIX.nl

Tix.nl

Heeft op 23 juli 2015 om 14:31 geantwoord

Passagier alle benodigde informatie toesturen om alsnog een vergoeding te kunnen aanvragen middels de afgesloten annuleringsverzekering.

Alle klachten die gemeld zijn door deniz_vandoorn