Klacht: Andere tarieven hanteren

op 08 juli 2017 over Woonenergie B.V. in de categorie Energieleveranciers

Afgelopen jaar is een medewerker aan de deur geweest voor overstap. Ik zou op alle producten afzonderlijk 1 cent minder hoeven te betalen als ik overtapte. Keurig keken wij wat ik betaalde aan mijn leverancier op dat moment. Ik zou alles nog eens per mail krijgen voor mijn contract inging.

Maar niets, het bleef stil. Vervolgens een sms gekregen dat mijn account aangemaakt is. Ik nam contact met hun klantenservice dat ik nog niets ontvangen heb. Mij werd verteld dat het allemaal in orde kwam. Na een tijd kreeg ik er genoeg van en nam telefonisch contact met ze op dat ik precies wilde weten hoe het met mijn contract zit en wat ik precies betaal. Omdat die medewerker onzin verkocht nam ik per mail met ze contact op. Weer een verhaal dat ik mijn contract zou krijgen, maar niets. Nadat ik mailde dat ik niets had gekregen, excuseerde deze medewerker zich en gaf aan dat er geen contract is. Zij hebben dus helemaal niets gestuurd voor mijn contract inging.

Ik heb alle bewijsstukken opgestuurd die met de medewerker bij mij aan huis besproken zijn en heb ze verzocht om mijn tarieven aan te passen. Ik heb hierop geen reactie gekregen en om die reden heb ik een klacht ingediend. Zoals te voorspellen, is hier ook geen reactie gekomen.

Deze organisatie heeft zomaar hogere tarieven gehanteerd. Alle mails en overige bewijzen heb ik bewaard.

De tarieven terugdraaien naar wat afgesproken is bij het aangaan van een contract.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Woonenergie B.V. over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Woonenergie B.V. in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Woonenergie B.V. een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Woonenergie B.V.

Heeft op 14 juli 2017 om 12:41 geantwoord

Beste mevrouw Cedic,

Wat jammer om hier te vernemen dat uw eerdere vragen onbeantwoord zijn gebleven en dat er niet meer uitsluitsel is gegeven.
Ik help U graag verder.

De afbeelding die U hier stuurt is voor ons niet te lezen. Ziet U kans dit opnieuw als bijlage mee te sturen. Zo kunnen we dit ook meenemen in uw klacht.

Een collega heeft op 04-05 een aantekening achtergelaten met de melding U te hebben bericht per e-mail met een kopie van het contract. Zij heeft een dag later getracht U telefonisch te bereiken om na te gaan of dit goed is gegaan maar heeft U helaas niet te pakken gekregen.
Gezien de huidige klacht neem ik aan dat dit dus niet het geval is geweest. Klopt dat?
Het kan soms voorkomen dat onze bericht in een Spam of Ongewenste map terecht komen, heeft U dit ook gecontroleerd?

Ik hoor graag van u.

Vincent
WoonEnergie Webcare

Bericht van Woonenergie B.V.

3 maanden geleden - Beste mevrouw Cedic, Telefonisch heeft onze voorkeur, zodat we sneller wat zaken helder kunnen krijgen en zaken kunnen bespreken. Vandaar dat we hebben gebeld. Zonde dat u het contract niet heeft ontvangen. Ik heb uw klacht doorgespeeld aan de desbetreffende afdeling die hier binnenkort op terug komen, om dit uiteraard tot een goed einde te brengen. Sorry voor het ongemak dat het niet eerder is afgehandeld, aangezien dit al een tijdje loopt. We komen er op terug om hier snel wat aan te doen! U verneemt van ons. Met vriendelijke groet, Danielle WoonEnergie Webcare

Heeft op 17 juli 2017 om 15:35 geantwoord

Beste Danielle,

Sinds afgelopen jaar, en het verhaal wat mij destijds verteld is over mijn contract, kan u ervan uit gaan dat ik alles vastgesteld wil hebben.

Het is vreemd dat nadat uw collega gebeld heeft, er nog mail wisseling tussen haar en mij plaats heeft gevonden en nadat ik vroeg waarom jullie DE AFGESPROKEN TARIEVEN (daar gaat deze klacht immers over!) niet hanteren maar hogere prijzen in rekening brengen, er opeens dood signaal van jullie kant ontstaat. Zelfs na een officiële klacht.

Ik hoop dat jullie mijn klacht duidelijk gelezen hebben, en ik de juiste en correcte informatie krijg over mijn tarieven. Dit gaat niet enkel om mijn contract, maar jullie hele werkwijze. Geen aanmelding per mail met bedenktijd van 14 dagen en niet de afgesproken tarieven hanteren (voor alle producten afzonderlijk 1 cent goedkoper dan de leverancier waar ik reeds was).

Ik hoor (schriftelijk / per mail) graag spoedig van u!

Groeten

Alle klachten die gemeld zijn door Lotus1984