Klacht: Verzekering beeindigd, geregsitreerd als wanbetaler

v480ti op 27 september 2021 over Allianz Direct in de categorie Verzekering

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

1e klacht met uitleg : mail ontvangen dat ik uit mijn verzekering ben gezet wegens niet betalen : dit klopt.
Door een schuldsaneringstraject, en het wisselen van banken van de gemeente is de betaling/automatische incasso foutgelopen.

Gezien dat er zeker wel bereidwilligheid is en zeker ook de mogelijkheid om te betalen, en dit ook aangegeven te hebben in de eerste klacht ; op de site van Allianz staat dat je binnen een week een reactie krijgt. Niks gehoord. Uitleg : het telefoonnummer klopte niet meer , en de zaak is gesloten, U krijgt geen heractivering of nieuwe verzekering. Ik heb toen gevraagd of ik als wanbetaler bekend sta nu, antwoord : ik denk het niet (!!!!!).
Klopt ook weer niet. Ik sta wel degelijk geregisteerd. Ook heb ik toen de medewerker (!!!!) moeten uitleggen dat er nog een beroepmogelijkheid op hun eigen site staat (!!!), het klachtenformulier.

Dit kan toch niet !

Zojuist weer gebeld, hoe staat het ermee. Antwoord : we hebben nog een x aantal klachten openstaan/in behandeling, ik denk (!) dat u deze week antwoord krijgt.

Hier moet je het mee doen.

Ik hoop van harte dat alle telefoongesprekken zijn opgenomen en dat de klachtenfunctionaris een fatsoenlijke beslissing neemt, en contact met mij opneemt op het telefoonnummer wat ik in de 2e klacht heb vermeld.

Gewenste Oplossing:

Heractivering van mijn verzekering/wanbetalerregistratie weg. Zodat ik een verzekering heb, kan regelen zodat ik fatsoenlijk naar mijn werk kan en aldus ook aan mijn problemen kan werken ( bewindvoering/schulden )

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Allianz Direct over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Allianz Direct in behandeling genomen

Bericht van Allianz Direct

3 jaren geleden - Beste v480ti, Bedankt dat je de moeite neemt om je klacht met ons te delen. Jouw mening is belangrijk voor ons en geeft ons de kans onze service te verbeteren. Wat kun je van ons verwachten? We doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat je straks weer helemaal tevreden over ons bent. We gaan zorgvuldig met je klacht om en zorgen voor een helder en volledig antwoord. Daarom kunnen we je bericht niet direct beantwoorden. We gaan eerst goed uitzoeken wat er is gebeurd. Je ontvangt zo snel mogelijk een reactie, maar uiterlijk over veertien dagen. Als we toch wat meer tijd nodig hebben, laten we je dit natuurlijk weten. Met vriendelijke groet, Michelle Namens het Allianz Direct Klachtenteam

Bericht van Allianz Direct

3 jaren geleden - Beste v480ti, Bedankt voor je klacht. Ik begrijp dat je het niet eens bent met de beëindiging van jouw autoverzekering. Ik heb jouw dossier erbij gepakt en deel graag mijn bevindingen met je. Op 5 juni 2021 heb je de eerste keer telefonisch contact met ons opgenomen. Hierin geef je aan dat je een e-mail van ons hebt ontvangen dat jouw verzekering is beëindigd. In dit gesprek is aangegeven dat het niet mogelijk is om de verzekering te heractiveren, vanwege de vaker mislukte betalingen. Op 19 augustus 2021 heb je wederom contact met ons opgenomen via de telefoon. In dit gesprek vraag je nogmaals naar de mogelijkheden betreft het heractiveren van de polis. In dit gesprek is wederom aangegeven dat dit niet mogelijk is. Ik heb ook jouw polis erbij gepakt. Ik zie dat deze op 7 november 2020 is gestart. Sinds de start van de polis, zijn de betalingen meerdere malen misgegaan. Van de acht incasso’s die wij hebben geprobeerd, zijn er zes mislukt. Je hebt vier keer zelf de premie aan ons overgemaakt. Dit is ook niet de bedoeling, bij Allianz Direct is de betaalwijze via automatische incasso. Dit staat in de voorwaarden omschreven. Zodra een incasso mislukt, ontvang je van ons een e-mail dat deze betaling is mislukt. In de e-mail wordt je dan ook gevraagd om je betaalgegevens te updaten, zodat we dit weer van je rekening kunnen afschrijven. Deze e-mails heb je in totaal dan ook negen keer van ons ontvangen. Helaas heb je bij de laatste e-mail ter herinnering niet op tijd contact met ons opgenomen. Om die reden is jouw polis per 31 mei 2021 beëindigd. In onze polisvoorwaarden staat vermeld dat wij jouw polis mogen beëindigen bij geen (volledige) betalingen. Bij het afsluiten van de verzekering geef je als klant zelf akkoord op het kennen van de inhoud van de voorwaarden. Deze zijn altijd beschikbaar en worden digitaal aan je verstrekt. Er is geen externe registratie gemaakt van de betaalachterstand. Dit noteren wij alleen intern. Je kunt bij ons voor minimaal twee jaar geen verzekering afsluiten. Je kunt wel een verzekering bij een andere verzekeraar afsluiten. Hier moet je wel ‘Ja’ antwoorden op de vraag of jouw verzekering eerder door een andere verzekeraar is beëindigd. Ik begrijp dat het een vervelende situatie is, met wisselingen in rekeningnummers en de start van de bewindvoering. Helaas kan ik op basis van bovenstaande feiten niet anders concluderen dan dat jouw verzekering terecht beëindigd is. Ik snap dat dit niet het antwoord is waar je op hoopte, maar ik hoop dat je begrip hebt voor ons standpunt. Met vriendelijke groet, Allianz Direct Michelle de Heer Klachtenbehandelaar

Reactie van de melder van de klacht v480ti

3 jaren geleden - Okay, dus mensen met een zogenoemde gesloten rekening, waar geen automatische incasso vanaf mag, dus mensen die een probleem hebben waar ze mee bezig om op te lossen, kunnen niet meer bij jullie terecht. Wat een ongelooflijk goede klantenservice. Werkelijk waar, gewoon super ! Daarnaast mis ik de reactie op de onwetendheid, en onkunde en het niet nakomen van afspraken van jullie servicemedewerkers, ik ga hier blijkbaar geen last meer van hebben, dat is wel duidelijk, maar niettemin, hier lees ik niets van terug. Het is wel duidelijk nu. Ik parafraseer even : Je kunt wel een verzekering bij een andere verzekeraar afsluiten Ook dat gaat zeker lukken als je in een slotvraag ja moet antwoorden of je verzekering is beeindigd. Zeker wel. Nee dus, dat gaat niet lukken, is tot nu toe ook niet gelukt. Dus, een leugen ? Mevrouw de Heer, U weet wel beter wat een andere maatschappij zegt als je in een van de slotvragen een ja MOET neerzetten. Kortom, gewoon Kwalitatief Uitermate Teleurstellend !

Reactie van de melder van de klacht v480ti

3 jaren geleden - Ik kom nergens aan de bak ! Dus wat nu ?

Bericht van Allianz Direct

3 jaren geleden - Beste v480ti, Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat het een vervelende situatie is. Wij hebben er als Allianz Direct voor gekozen om geen nieuwe verzekeringen af te sluiten met klanten die onder bewind staan. Als je al een verzekering bij ons hebt, kan de bewindvoerder aan ons doorgeven dat je onder bewind bent gesteld. Wij geven bij een bewindvoerder dan ook aan dat wij alleen werken met de automatische incasso. Wij hebben tot op heden geen beschikking van de bewindvoerder mogen ontvangen. Om die reden is het voor ons dan ook niet mogelijk om de verzekering te heractiveren, nadat je de herinneringen en de beëindiging van ons hebt ontvangen. Je had na het ontvangen van de herinneringen contact met ons op kunnen nemen hierover. Dit doe je pas nadat de verzekering is beëindigd. Betreft de ‘onwetendheid’, ‘onkunde’ en ‘niet nakomen van afspraken’ wil ik je aangeven dat er geen onjuiste informatie aan jou is verstrekt. De reactie op jouw klacht(en) is inderdaad later gekomen dan de bedoeling is geweest, hiervoor wil ik je dan ook graag mijn excuses aanbieden. Betreft het afsluiten van een nieuwe verzekering, dit is zeker wel mogelijk. Er zijn genoeg verzekeraars die je nog willen verzekeren, ondanks dat je verzekering bij ons is beëindigd. Dit kan bijvoorbeeld onder andere voorwaarden, zoals een jaarbetaling of een borg. Je zou hiervoor even telefonisch contact op kunnen nemen met een verzekeraar of een assurantiekantoor. Ik hoop je voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Allianz Direct Michelle de Heer Klachtenbehandelaar

Reactie van de melder van de klacht v480ti

3 jaren geleden - Mevrouw de Heer, Zoals ik letterlijk schreef, een ja op een slotvraag is een NEE bij verzekeraars. Iemand die onder bewind staat of het moeilijk heeft, een jaarbetaling of een borg ? Heeft U mijn berichten wel goed gelezen ? Wat betreft onwetendheid of onkunde JAZEKER WEL. Wij hebben tot op heden geen beschikking van de bewindvoerder mogen ontvangen En als dat nu nu wel gebeurt ? Ook dit is NIET verteld. Het klopt van geen kanten ! In ieder geval voor de reactie

Bericht van Allianz Direct

3 jaren geleden - Beste v480ti, Bedankt voor je reactie. Het antwoorden van Ja op de slotvraag, is niet zo zwart-wit als je het stelt. Zoals aangegeven, zijn er genoeg verzekeraars die je nog willen verzekeren. Het beste is om dan ook even telefonisch contact met een verzekeraar op te nemen, om je verhaal uit te kunnen leggen. Betreft de beschikking van de bewindvoerder, het is ook niet aan jou om deze aan ons toe te sturen. Het valt onder de standaardprocedure van de bewindvoerder om alle partijen op de hoogte te stellen van deze bewindvoering. Ik snap dat het een vervelende situatie is en ik zou je graag ander nieuws vertellen, maar helaas is er geen mogelijkheid om de verzekering bij Allianz Direct te hervatten. Ik hoop je voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Allianz Direct Michelle de Heer Klachtenbehandelaar

Alle klachten die gemeld zijn door v480ti