Mijn Klacht:
In december 2024 is mijn fiets gestolen. Direct aangifte gedaan bij de politie en Allianz. Na een week nog niets gehoord te hebben gebeld; de medewerker van Allianz gaf aan dat het 6 tot 8 weken kan duren voordat mijn claim in behandeling wordt genomen. Dat vind ik erg lang, maar oké.
In februari kreeg ik eindelijk bericht: ik zou 75% vergoed krijgen, omdat we in het vierde verzekeringsjaar zouden zitten. Klopt, in 2025 zitten we in het vierde jaar, maar de fiets is gestolen in 2024 – dus in het derde jaar. Volgens de voorwaarden zou dan 100% vergoed moeten worden. Na telefonisch contact is dit aangepast.
Op 7 maart 2025 ontvang ik de afrekening van het restant, met daarin de tekst: Aangezien de verzekering een jaar later is afgesloten, gaat er 10 procent van het bedrag af. De fiets is geleverd op 31 december 2021, de verzekering is afgesloten op 24 januari 2022 – dus drie weken later, niet een jaar. Met andere woorden: in totaal wordt 90% vergoed. In de polis en in de voorwaarden staat hier niets over. Er staat alleen: In het 1e tot en met het 3e jaar van de verzekering geldt er geen afschrijving. Ik heb recht op de resterende 10%
Wederom gebeld, gemaild, en tot op heden geen fatsoenlijke reactie.
Gewenste Oplossing:
Zo snel mogelijk de resterende 10% uitbetalen.
