Klacht: allergenen informatie niet op orde

op 10 oktober 2017 over Center Parcs in de categorie Vakantieparken

In Center Parcs Port Zelande beweren de koks dat speltbrood glutenvrij is. Dit staat zelfs officieel vermeld in de allergenenmap. Spelt is NIET glutenvrij en dus ook schadelijk voor mensen met coeliakie/glutenintolerantie.

De klacht die wij ontvingen van een lid:
Afgelopen weekend zijn wij een weekendje naar Port Zelande van Center parcs geweest. We hebben daar een lunch gegeten in de plaza.
Omdat ik coeliakie heb, kwam de kok aan tafel om te overleggen. De kok had een map mee. In de map stond tot mijn grote verbazing dat speltbrood mag, daar zitten geen gluten in.
Ik heb de kok proberen uit te leggen dat dit zeker niet het geval is, maar deze wilde niks van mij aannemen.
Ook heb ik center parcs hierover een bericht gedaan, niks terug gehoord.

Zelf ben ik mij hiervan bewust dus heb iets anders besteld, maar het is vervelend dat zij niet goed geinformeerd zijn en zo dus ook klanten een verkeerd gerecht kunnen serveren.

Als in álle vestigingen van Center Parcs de allergenenmap op orde is, in dit geval: dat spelt niet als glutenvrij wordt vermeld. Dit is het namelijk niet.

Daarnaast moeten alle koks goed geintrueerd worden dat spelt niet glutenvrij is.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Center Parcs over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Center Parcs in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Center Parcs een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Center Parcs

Heeft op 16 oktober 2017 om 09:40 geantwoord