Klacht: All risk verzekerd maar toch problemen

op 07 februari 2018 over ABN Amro in de categorie Banken

6 maanden terug heb een bestelbus of financiële lease gehaald waarde (8000) moest van de lease maatschappij all risk verzekering nemen in geval van ongeluk gedekt te worden zo dat ik niet in de schulden kom. 4 weken geleden heb een ongeluk gehad door IJssel heb auto van achter geraakt. Busje economisch totaal los verklaard verzekering wilt 1700 aan leasemaatschappij vergoeden en 1200 de bus veilen de rest moet ik zelf betalen en heb geen bus meer, blijkt dat een bestelwagen niet volledig is verzekerd maar personen auto wel dus puntje bij paaltje ben ik op naam all risk verzekerd maar in praktijk niet. Terwijl bij het aanvragen van verzekering heb duidelijk aangegeven dat ik een financiële lease busje heb en wil me goed verzekeren voor als het fout gaat.

Ik ben tevreden wanneer de financiël lease bedrijf aankoop bedrag vergoed

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

4 maanden geleden - Beste Jamilio0172, Hartelijk dank voor je bericht op dit forum. Allereerst vind ik het erg vervelend te moeten lezen dat je door een aanrijding zoveel schade hebt geleden. Ik hoop dat je hier zelf goed van af bent gekomen en hier geen fysieke schade aan hebt overgehouden. Ik kan me voorstellen dat je erg teleurgesteld bent wanneer je bij een schade aan je bestelbus, waardoor deze economisch als total loss wordt beschouwd, niet het aankoopbedrag (via financial lease) terugkrijgt van de verzekering. Wanneer een bestelbus zodanig beschadigd raakt bij een ongeval dat deze total loss is, schakelen wij hier altijd een onafhankelijk expert bij in om de schade aan de auto en de dagwaarde te bepalen. Hetgeen de verzekering vervolgens aan je uitkeert is gebaseerd op deze dagwaarde. Hierdoor verschilt de uitkering van een schadeverzekering van het bedrag waar je de bestelbus voor hebt gekocht. Ook bij een all risk dekking wordt een schade uitkering gebaseerd op de dagwaarde. Ik hoop dat ik je hiermee meer uitleg heb gegeven over de manier waarop de schade aan je bestelbus wordt vastgesteld. Mocht je hier verder nog vragen over hebben, dan kun je hiervoor ook direct schakelen met onze schade afdeling. Je kunt hiervoor het volgende e-mail adres gebruiken: sz@abnamroverzekeringen.nl Met vriendelijke groet, Rob ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Jamilio0172

4 maanden geleden - Mijn dag waarde is 3000 euro maar die betaald de verzekering niet ik wil graag de bus houden en zelf maken om weer te werken maar hun willen 1700 euro vergoeden en 1200 euro de bus verkopen maar dat wil ik niet wil die bus behouden om te werken en zelf de bus maken .

Bericht van ABN Amro

4 maanden geleden - Beste Jamilio0172, Ik begrijp dat je een bus nodig hebt om je werk te kunnen uitvoeren. Kort gezegd heb je 2 keuzes: - Je laat het volledige bedrag uitkeren, de bus zal dan verkocht worden. Het bedrag dat je uitgekeerd krijgt kan je gebruiken om een vergelijkbare bus te kopen. - Je laat €1700,- uitkeren en houdt de bus zelf. Kies je hier voor? Dan kan je het bedrag dat je krijgt uitgekeerd gebruiken om de bus te repareren. Om je voorkeur te bespreken kan je contact op nemen met onze schadeafdeling op nummer 038-4968663 of via het eerder doorgegeven email adres. Als je een rechtstreeks nummer hebt van de schadebehandelaar kan je hier uiteraard ook contact mee opnemen. Mijn collega’s geven je ook graag meer uitleg over de hoogte van bedragen die worden uitgekeerd. Vriendelijke groet, Rick ABN AMRO Webcare

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 23 februari 2018 om 10:00 geantwoord

We hebben de klacht van de klant onderzocht en oplossingen aangedragen.
We gaan er vanuit dat de klant een oplossing gevonden heeft. We hebben geen reactie op onze oplossing ontvangen.
Tevens meerdere contactmogelijkheden aangegeven. De klant kan via deze contactmogelijkheden reageren op onze oplossing.
We sluiten hierbij de klacht van onze klant.

Bas
ABN AMRO Webcare