Mijn Klacht:
Ik kocht des ochtends bij de verse bakker afdeling van AH XL te Elandstraat in Den Haag een paar verse saucijsebroodjes. Ik at die dezelfde dag in de namiddag op. De daarop volgende avond en nacht kreeg ik alle symptomen van voedselvergiftiging en kon dan ook niet de slaap vatten. De ochtend na die nacht kwam alles uit alle mogelijke openingen (ik onthoud mij van onsmakelijke proza). Totaalduur van de aandoening was circa 20 uren. Dit is de tweede keer in ruim vijf jaren dat ik dit mee heb gemaakt. Ik ga dus nooit meer saucijsebroodjes van AH XL nuttigen. Indien AH XL forensisch bewijsmateriaal wilt hebben, dan ben ik bereid net als de vorige keer vijf jaar geleden de restanten per post op te sturen. Ik heb nog een buisje liggen. Maar de ervaring toen leerde mij dat AH niet wist wat ze daar mee aan moesten.
Gewenste Oplossing:
Ik ben pas tevreden als AH XL zich serieus gaat bezigen met kwaliteitscontrole op basis van bacteriologisch onderzoek. Maar ik weet dat zulks veel te duur zal zijn en dat AH XL de euvels maar voor lief zal blijven nemen.


