Klacht: Al 2 jaar belachelijk hoge eindafrekening.

op 22 januari 2014 over Techem in de categorie Energieleveranciers

Geachte heer/mevrouw,

Ik ben sinds november 2011 woonachtig in Zijldonk 161 te Leiden. Ik krijg nu al 2 jaar een belachelijk hoge eindafrekening van rond de 1540 euro terwijl er al 4 keer monteurs zijn langs geweest die hebben vast gesteld dat mijn radiatoren niet goed werken en alles behalve goed verwarmen. Ik moet mijn radiatoren iedere paar uur ontluchten wil ik het misschien 16 graden celcius in mijn appartement krijgen omdat ze anders alweer afkoelen. Na 2 jaar ruziën is er eindelijk besloten dat er automatische ontluchters worden geplaatst waardoor het probleem opgelost zou moeten worden. Het probleem van de rekeningen is echter nog niet opgelost. In 2012 en 2013 zijn meerdere malen monteurs langs geweest. De laatste die is langs geweest in 2013 constateerde dat mijn verwarming ombouw de reden moet zijn van mijn hoge stookkosten omdat meters veel hoger oplopen dan er eigenlijk verbruikt wordt omdat de warmte achter de ombouw wordt vast gehouden en opbouwt. De temperatuur loopt daardoor veel hoger op achter de ombouw waardoor de meter denkt dat ik als een gek aan het stoken ben terwijl de radiator nauwelijks lauw aanvoelt.

Vraag 1: Waarom weet van maar 1 van de 4 monteurs mij dit te vertellen.

Vraag 2: Waarom moet ik naast mijn 125 euro voorschot per maand ook nog eens over de periode van 2 jaar ook nog eens bijna 3100 euro naheffing betalen terwijl ik dat duidelijk niet heb verbruikt omdat de meters verkeerd meten.

Dat ze verkeerd meten kwam misschien door de ombouw die ik al weg heb gehaald maar dat neemt niet weg dat ik bij lange na niet zoveel heb verbruikt als dat jullie beweren aan de hand van die meters. Ook ben ik veel te laat ingelicht door de monteurs.

Kwijtschelding van de onterechte eindafrekeningen van de afgelopen 2 jaar en terugbetaling van het tot nu toe afbetaalde bedrag.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Techem over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Techem in behandeling genomen

Bericht van Techem

3 jaren geleden - Geachte heer, mevrouw Meester, Naar aanleiding van uw geplaatste klacht op KLACHT.nl, kunnen wij u het volgende meedelen. Helaas kunnen wij niets doen aan niet goed werkende radiatoren. Wij gaan alleen over de meters die geplaatst zijn. Op het moment dat radiatoren niet goed werken dient u hoogstwaarschijnlijk veel langer te stoken om de kamer op temperatuur te krijgen wat uiteindelijk weer resulteert in meer eenheden op de radiatormeter. Daarnaast had u ook nog een ombouw om uw radiator heen. Buiten het feit dat de radiatoren dus niet goed werkten kon de warmte die de radiator dan nog wel afgaf niet uw ruimte in maar bleef hangen achter de ombouw. Het blijven hangen van de warmte achter de ombouw kan leiden tot meer eenheden maar is niet per se nodig. Wanneer u de ombouw van de radiator eerder had verwijderd had u wellicht meer profijt gehad van de warmte die de radiator afgaf. Dit is echter niet iets wat wij u moeten melden. Iedereen mag namelijk op zijn of haar manier stoken. Daarnaast had u dan waarschijnlijk ook minder eenheden gehad doordat u dan uw radiator eerder af kon zetten doordat de gewenste temperatuur dan al eerder bereikt zou zijn. Wij gaan er ook vanuit dat de bewoners zelf begrijpen dat wanneer je iets om of tegen een radiator plaatst, dit ten koste zal gaan van het gebruik van de radiator. Wanneer u nog vragen heeft kunt u te allen tijde terecht bij onze klantenservice: tel.nr.: 076-5725888 of per mail: klantenservice@techem.nl Met vriendelijk groet, Techem Breda

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Techem een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Techem

Heeft op 23 januari 2014 om 13:48 geantwoord

Graag verwijzen wij u naar de geplaatste reactie op de site.

Alle klachten die gemeld zijn door F. Meester