Klacht: Onterecht verrekenen met eigen risico

op 12 februari 2015 over Agis in de categorie Verzekering

Eind 2014 ben ik door de huisarts naar het ziekenhuis verwezen voor het ondergaan van een visus en een gehoortest. Hierbij is zowel door de huisarts als het ziekenhuis niet verteld dat deze kosten voor eigen rekening zouden zijn. Na diverse contacten met Agis bleek dat het ziekenhuis dit wel had moeten melden. Omdat ze dit niet gedaan hadden zou Agis het ziekenhuis aansprakelijk stellen voor de gemaakte kosten. Echter heb ik de rekeningen in eerste instantie zelf moeten betalen aan het ziekenhuis en heb ik van Agis slechts een deel hiervan terug gekregen omdat ze dit hadden verrekend met het nog openstaande eigen risico. Dat betekend dat ik dus niet een 100% vergoeding heb gekregen en dus nog altijd zelf geld moet bijleggen voor een onderzoek dat ik ook gratis bij Hans Anders had kunnen laten doen.

Ik ben tevreden als Agis nakomt wat de klantenservice aan mij liet weten. Dat zij dus zelf het ziekenhuis aansprakelijk stellen voor de gemaakte kosten omdat zij hiervoor niet hadden gewaarschuwd. Probleem daarbij is wel dat ik inmiddels beide nota's zelf heb voldaan aan het Meander ziekenhuis in Amersfoort omdat ik inmiddels werd gedreigd met extra incasso kosten. Al met al een heel lang en treurig verloop van een eenvoudig onderzoek waarbij Agis uiteindelijk de kosten aan mij vergoed maar hier het eigen risico vanaf haalt waardoor ik blijf zitten met een eigen bijdrage die ik nooit had willen betalen als ik dit vooraf door het ziekenhuis had gehoord. Ik was dan even langs hans anders en/of schoonenberg gelopen voor hetzelfde onderzoek naar mijn visus en gehoor... maar dan gewoon wel gratis. Mocht Agis bereid zijn om de nota's niet te verrekenen met mijn eigen risico dan zou ik tevreden zijn. Nu voel ik me vooral opgelicht omdat de klantenservice eerder wel aangaf dat de kosten gedekt zouden worden omdat het ziekenhuis niet had voldaan aan die informatieplicht.

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Agis

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Agis nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Lisjojeva