Klacht: Afwijzing schade/inbraak van uitpandige garage.

M Vleeshouwers op 13 februari 2021 over ABN AMRO in de categorie Banken

Een 10 jaar geleden heb ik een verzekering afgesloten bij de ABN AMRO na het kopen van een garage. Mijn woning is tevens bij ABN AMRO verzekering, en verkoper van de ABN AMRO zelf vertelde dat ik deze garagebox bij mijn bestaande woning bij kon verzekeren als uitpandige garage. Ik heb toen der tijd duidelijk aangegeven dat de garagebox 25km van mijn woning af lag. Dit was geen probleem. Uitpandig was uitpandig volgens de verkoper van de ABN. 5 jaar geleden heb ik een inbraak gehad in de garage, welke ook netjes betaald is. Helaas heb ik in december vorig jaar weer schade aan mijn garagebox gehad. Deze keer krijg ik Dhr Robert van Loenhout als schade af handelaar. Dhr van Loenhout kwam met het verhaal dat een garagebox niet verder als 500m van mijn woning af mocht liggen. Ik stelde Dhr van Loenhout voor om de bandopname eens af te luisteren hoe de polis mij verkocht is. Maar Dhr van Loenhout had natuurlijk een troef in handen, de bandopnames worden na 7 jaar gewist vertelde hij mij. Ik merkte meteen dat ik te maken had met een medewerken die er een sport van maakt, en alle kneepjes van het vak kent om een schade af te wijzen. Dhr van Loenhout zit al zijn hele leven in de verzekeringen, dus dit was dagelijkse kost voor hem. Dus ik betaal wel premie maar heb geen dekking. Dat zie ik persoonlijk als iets zeer onterechts. En het vreemde is dat ze de schade 5 jaar geleden wel betaald hebben. Met meneer viel totaal niet te praten. Nare ervaring.

Wanneer de schade word afgehandeld net zoals de eerste keer, waar ik ook premie voor betaal.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

1 jaar geleden - Beste M Vleeshouwers, Wat naar dat u schade aan uw garagebox heeft gehad. Ik kan me voorstellen dat u dit graag snel en goed afgehandeld ziet worden, zeker als u deze bij ons verzekerd heeft. Ik begrijp dat u de schade heeft gemeld en deze door de collega is afgewezen. Als u een schade heeft gemeld en deze is afgewezen, dan kunt u hier tegenin gaan om dit opnieuw uit te laten zoeken en beoordelen. Als u belt met onze afdeling Verzekeren en daar een klacht indient over deze schade, dan kunnen ze voor u de beoordeling opnieuw doen. Dan worden de punten die u benoemt meegenomen. Dus ik raad u aan om met onze afdeling Verzekeren te bellen en daar de klacht in te dienen zodat u hiermee geholpen kan worden. Dat kan op werkdagen op 010-2411720 tussen 08:00-21:00 en op zaterdag tussen 09:00-17:30. Met vriendelijke groet, Eilis ABN AMRO Webcare

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 01 maart 2021 om 09:25 geantwoord

Op 15 februari hebben wij de klacht van de melder in behandeling genomen. We hebben uitgelegd wat de procedure is als een schade van een verzekering afgewezen wordt. Dit kan door middel van een klacht op de specifieke afdeling. Omdat er na onze reactie niet meer teruggekomen is op deze klacht, sluiten wij hierbij de klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door M Vleeshouwers