Klacht: Zeer slecht en onprofessioneel gerichte service!

op 17 februari 2017 over Afuture in de categorie Internetshops - Elektronica

Je besteld een product voor de aangegeven prijs en dagen later verkrijg je de navolgende melding in je mailbox:

“Helaas moeten wij u mededelen dat het door u bestelde product (Yealink SIP VP-T49G) niet meer te leveren is voor de prijs van € 403,40.
De leverancier die het product voor deze prijs aan kon bieden heeft geen voorraad meer. Het is onbekend wanneer zij weer nieuwe voorraad verwachten.

De volgende leverancier is helaas een stuk duurder waardoor het product op dit moment een prijs heeft van € 537,00 inclusief BTW. Dit is een verschil van € 133,60.
Het is mogelijk :
-de bestelling door laten gaan tegen een bijbetaling van € 133,60 inclusief BTW.
-de bestelling voor u te annuleren en het bedrag zal daarbij binnen 14 dagen teruggestort worden naar uw rekening.
-deze aan te passen naar een alternatief naar uw keuze, tegen eventueel minder- of meerprijs.
(Een eventueel alternatief zou u op de volgende pagina kunnen terugvinden : (links mochten niet worden opgenomen vandaar deze tekst )

Zou u kunnen aangeven welke optie en eventueel welk alternatief gewenst is?”

Ofwel zij maken hiermee hun probleem het jouwe. De eerste alinea is al onzinnig aangezien er in het voorstel niet wordt terugkomen op wanneer de eerdere leverancier dan wel levert en de facto ten aanzien van de eerder overeengekomen prijs zou moeten leveren. Buitendien is dit iets tussen de leverancier en Afuture als inkoper/afnemer. Enkel nu verlegt Afuture het probleem van een leverancier door naar haar klant(en), werkelijk onprofessioneel! Enfin, dit is nu de derde keer op rij binnen 14 maanden dat dit bedrijf ons dat flikt, hetgeen er toe heeft geleid dat wij en onze nevenbedrijven niet langer zaken meer zullen doen met Afuture.

Weliswaar gedwongen zullen we de meerprijs elders graag betalen echter nimmer bij een bedrijf die haar verantwoordelijkheden niet neemt.

Als een bedrijf zijn afspraken nakomt en dat geen levert wat is overeengekomen en waarvoor is betaald.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Afuture

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Afuture nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Quentin