Klacht: Smartphone defect valt niet onder garantie om oneigenlijke redenen

op 27 juni 2016 over Afuture in de categorie Internetshops - Elektronica

Draaifunctie van smartphone om beeld van landscape naar portrait te wijzigen functioneert niet meer binnen de garantie periode. Heb het toestel opgestuurd naar leverancier, die gelijk bij ontvangst al zegt dat de storing waarschijnlijk niet onder garantie zal vallen omdat er volgens hen valschade aan het apparaat zit. De schade waar ze het over hebben zijn scheuren in het batterijdeksel en krasjes op het deksel. De scheuren komen omdat ik een aantal maal het batterijdeksel van de telefoon moest halen om een harde reset te kunnen doen om het vastgeslagen apparaat weer opnieuw op te starten (batterij uit en weer in het apparaat te plaatsen). Het toestel heeft geen sporen van val schade, op het originele scherm is geen krasje nog barstje te vinden. Na dik 7 weken na opsturen had ik nog geen reactie over het wel of niet repareren, apparaat zou opgestuurd zijn naar hun leverancier. 2 Dagen nadat ik na 7 weken had gevraagd wat de status was van de reparatie, was het apparaat plotseling wel bij hen terug en was het antwoord dat er niet gerepareerd was ivm val schade. Een kopie van die weigering tot reparatie mocht ik niet hebben want die informatie van de leverancier mochten ze niet verstrekken. Mijn gedachte is dat ze het apparaat in het geheel niet hebben opgestuurd.

Ik wens dat het apparaat hersteld wordt onder garantie.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Afuture

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Afuture nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Fokke R Pander