Klacht: Product defect bij levering

op 04 juni 2014 over Afuture in de categorie Internetshops - Elektronica

Beste,

Onlangs heb ik een moederbord gekocht bij www.afuture.nl ( ordernummer 157426 ) Nu blijkt dat het moederbord defect is. Nu is mijn vader ict´er en heeft dit alles dus na kunnen kijken. Wat blijkt dat het product defect is geleverd. Nu heb ik dus eerst telefonisch contact opgenomen met Afuture en daarbij de situatie uitgelegd. Toen is mij verteld dat het product niet kapot geleverd kan worden, dit omdat meneer daar al 12 jaar werkt en nog nooit een kapot moederbord van de fabrikant heeft ontvangen… Ik zeg tegen die meneer maar zegt u nu dat ik lieg? Nou nou uhhm ik ga hier niet verder over discussieren en luistert niet meer naar mijn verhaal. Zij boden mij als coulance aan om het product na te kijken en kostenloos proberen te maken. Ik heb daarmee ingestemd, vervolgens kreeg ik een email waarin stond of ik het toebehoren (al het accessoires etc + doos ) mee moest sturen. Op dat moment gingen bij mij een paar belletjes rinkelen. Ik dacht meteen van dadelijk herstellen zij alsnog het product en verkopen het weer, en vertellen ze mij dat het niet te herstellen valt. Ik heb dus ook wat rond gekeken op hun website waar mijn vermoedens bevestigd werden. Dit zijn natuurlijk alleen speculaties, maar daar lijkt het toch echt heel erg op. Vervolgens heb ik het product opgestuurd waarop deze email kwam.

Goedemiddag,

We hebben het moederbord uit uw RMA, de Asus Z87-PRO, hier nagekeken en onder handen genomen:

Er is getracht om de fysieke schade aan de CPU-socket te herstellen, maar helaas kunnen we dit niet meer repareren. De schade aan het moederbord is hiervoor te groot; hierbij is 1 pin volledig omgeklapt, mist 1 pin het bovenste deel en zijn enkele pinnetjes in ditzelfde gebied platgedrukt.

Gezien deze fysieke schade kunnen we het moederbord niet meer onder garantie in behandeling nemen voor reparatie of vervanging.
Wanneer gewenst kan dit product weer naar u teruggestuurd worden tegen de betaling van de verzendkosten van € 5,95. In dat geval vernemen we graag welk afleveradres hiervoor aangehouden kan worden en zullen we verdere betaalinstructies doorgeven.

Jens Tscheuschner

Tevreden over onze service? Beoordeel ons op:

Mail adres: RMA@afuture.nl
Website: www.afuture.nl

Zij komen ook niet met een passende oplossing voor mij of een herstel prijsopgaven. Ik vind dit echt niet kunnen, zij leveren mij een defect product en schuiven de schuld in mijn schoenen. Als zij dit service noemen weet ik het echt niet meer. Nu ben is dus gedwongen een nieuw moederbord te kopen en dus extra kosten te maken. Ik kan namelijk niet zolang zonder een computer i.v.m. prive en zakelijke redenen.

Hier ook een link naar het aankoopbewijs van het moederbord

Nick Vervloet

Ik zou graag de kosten van het moederbord gecrediteerd willen. Een nieuwe heb ik nu al gekocht, dus een herstel heeft ook geen zin. Het spijt mij dat ik u / jullie met deze zeer lastige zaak opzadel.

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Afuture

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Afuture nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door NickVervloet90