Klacht: afschriften betaalrekening komen structureel te laat

op 16 september 2016 over ING in de categorie Banken

* ik betaal de ING extra voor een twee wekelijkse toezending van een afschrift van mijn betaalrekening.
* deze afschriften komen structureel 9-10 dagen na de afdrukdatum van het afschrift aan.
* zo kan ik bijvoorbeeld pas op 16 september lezen welke bedragen er
van 24 augustus tot 6 september zijn afgeschreven.
* ik heb telefonisch ettelijke malen over deze ongewenste situatie geklaagd, maar dat heeft behalve een éénmalige tegemoetkoming van 10 euro, niets opgeleverd.
Kortom de ING levert hier een wanprestatie, waarvoor ik ook nog betalen moet.

Als een afschrift wordt afgedrukt, dan dient het binnen 2 werkdagen bij mij op de deurmat te liggen, gelijk dit vroeger het geval was.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 16 september 2016 om 18:55 geantwoord

Hoi TMBL,

Wat lastig dat je je afschriften elke keer zo laat ontvangt. Ik kan er niet voor zorgen dat je ze 2 werkdagen naar aanmaakdatum ontvangt maar je hoort ze wel volgens het volgende ontvangstschema te ontvangen: https://www.ing.nl/particulier/betalen/bankrekeningen/ontvangstschema-afschriften/index.html

Als dat niet het geval is hoop ik dat je via Facebook/Chat of Twitter contact met ons op wilt nemen dan kunnen we dit uitzetten bij de postbezorger.

Met vriendelijk groet,
Richard
ING Webcare

Heeft op 17 september 2016 om 01:11 geantwoord

Het ontvangstschema is voor mij niet te openen, maar gelet de snelheid van de reactie denk ik niet dat ik er veel mee opschiet.
Ik heb telefonisch diverse klachten ingediend. Daar is nooit op gereageerd. a\". Ik heb zeer sterk het vermoeden dat de ING de klanten met een ontvangstschema het bos in stuurt.
Tot op heden werd de schuld door de ING bij de post gelegd en zou ik de afschriften binnen 7 werkdagen dienen te ontvangen.
Welnu die limiet heeft de ING sinds de invoering van de maandelijkse afschriften, schema of geen schema, vrijwel nooit gehaald.
In het verleden heeft het uitzetten van een klacht bij de (diverse) postbezorgers nooit enig effect gesorteerd.
Kortom, dit is vooralsnog geen deugdelijke oplossing en ik heb een sterk vermoeden dat de ING dit wel weet!

Bericht van ING

6 maanden geleden - Goedemorgen TMBL, Je kunt het linkadres kopiëren en vervolgens plakken de URL-balk van je browser. Je wordt dan doorgeschakeld naar de website van ING, waarop het ontvangstschema is vermeld. Vervelend om te horen dat er tot op heden nog niet is gereageerd op de ingediende klachten. Echter is het zo dat bij "postklachten" die worden ingediend bij ING, de klacht wordt doorgezet naar het betreffende postbedrijf. Een terugkoppeling is dan niet vanzelfsprekend, alleen moet je op termijn gaan merken dat de postbezorging verbeterd. Ik hoop dat je via de gestuurde link toch voldoende informatie kunt inwinnen met betrekking tot de ontvangstdata. Vriendelijke groet, Jeroen ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht TMBL

6 maanden geleden - Het ontvangstschema is niet in te zien. Ik erger me aan het feit dat de ING het ontvangstschema als "oplossing" van de klacht ziet en dit triomfantelijk op de site meldt, gelijk een wapenfeit. Met of zonder ontvangstschema blijft het feit dat de afschriften structureel te laat komen en er geen daadwerkelijke oplossing gegeven wordt. ING bank blijft in gebreke en levert een wanprestatie waarvoor de klant ook nog eens moet betalen. het feit dat de ING in het verleden al eens een "compensatie" van 10 euro gegeven heeft wijst al in de richting dat het bedrijf wel degelijk weet dat de verzending ondeugdelijk geregeld is.

Alle klachten die gemeld zijn door TMBL