Klacht: Afschrift

op 17 juli 2016 over ING in de categorie Banken

Voor de aanvraag van een hypotheek had ik een recent afschrift nodig. Dit om te bewijzen dat de rekening op je naam staat en om te bewijzen dat er voldoende eigen middelen zijn. Omdat de hypotheekverstrekker na een scheiding niet akkoord gaat met een en/of rekening (moet nog aangepast worden) heb ik recent een nieuwe rekening geopend. Hierover contact gehad met ING omdat ik bevestigd wilde hebben of er snel een afschrift te downloaden was.
Er werd toegezegd dat er na een kleine aanpassing in het systeem dit binnen 24h mogelijk was. Ze zouden downloaden van een recent afschrift op 1 dag zetten, waar het normaal op 1 maand staat.
Hierover dinsdag telefonisch contact gehad. Woensdagavond getracht een afschrift te downloaden zonder resultaat. Direct klantenservice gebeld. Er werd aangegeven dat het op 1 week stond. Foutje van een collega werd aangegeven. Op donderdag wederom geprobeerd om te downloaden. Opnieuw zonder resultaat!
Telefonisch contact gehad. Er werd weer aangegeven dat downloaden op 1 week stond. Medewerker gaf aan dat het downloaden van de laatste af-/bijschrijvingen in pdf bestand ook als bewijs bij een geldverstrekker aangeleverd kan worden. Deze dus gedownload een aangeleverd.
Na contact met tussenpersoon bleek dat deze info niet voldoende is voor de geldverstrekker.
Zelfde avond opnieuw contact gehad met klantenservice.
Nu werd aangegeven dat het op 1 dag zetten van een afschrift helemaal niet mogelijk is. Enkel van 1 maand naar 1 week. Er zit niks anders op dan wachten tot volgende week woensdag. Ook tegen eventuele betaling is niks mogelijk.
Je krijgt sterk het gevoel dat het de betreffende medewerkers weinig tot niks interesseert welk belang er achter je vraag zit.
Heb inmiddels 18 stukken bij de geldverstrekker ingeleverd. De aanvraag staat nu in de wacht omdat enkel nog een afschrift nodig is.

Van kinds af aan (eerst Postbank en daarna ING) klant bij deze bank. Zelfs na het afkoelen van de ergste kwaadheid serieus aan het overwegen om alle rekeningen (2 betaalrekeningen, 1 spaarrekening, spaarrekening dochter, creditcard) op te zeggen en klant te worden bij een andere bank.

Op zeer korte termijn een afschrift.
Hulp van bekwaam, geïnteresseerd personeel.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 18 juli 2016 om 08:40 geantwoord

Hoi Williampedro!

Ik snap inderdaad dat dit allemaal heel vervelend is gegaan. Voorheen was het wel mogelijk om de afschriften dagelijks te krijgen. Dit heeft wellicht nog bij mijn collega geleefd. Waarvoor excuses. Wanneer het downloaden van een PDF niet voldoende is, moet er echt gewacht worden op een afschrift. Wat in dit geval een week duurt. Ik vind dit erg vervelend voor je, maar ik kan dit helaas niet veranderen.

Femke
ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door williampedro