Klacht: afrekening

op 13 september 2017 over EnergieDirect in de categorie Energieleveranciers

ik ben nu 2 jaar aangelsoten via energiedirect met elke keer een verlenging van 1 jaar.
eerste jaar contract verbruik heb ik exact laten verlengen en vastleggen voor tweede jaar.nu bij afrekening tweede jaar geeft energhie direct aan dat mijn verbuik letterlijk verdubbeld is.terwijl er geen andere apparaten of dat mijn verbruik anders is dan de jaar ervoor.conclussie energiedirect geeft aan dat ze de meterstanden niet hebben doorgekregen van mij en dar dit een relastische verbruik is ??? ik heb een slimmemeter thuis dus snap; niet waar ze het over hebben waar en hoe kan ik controleren want weet bijna 1000% zeker dat ik wordt opgelicht,

mijn afrekening moet kloppend zijn en mijn verbuik is goed te controleren met de jaar ervoor maar letyterlijk een dubbele verbruik gaat er bij mij niet in.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar EnergieDirect over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door EnergieDirect in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat EnergieDirect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EnergieDirect

Heeft op 13 september 2017 om 15:24 geantwoord

Beste salver1980,

Ik vind het jammer om te lezen dat het verbruik op de laatste jaarnota is verdubbeld en je daardoor een bijbetaling had op de jaarnota. Ik begrijp ook dat je meer uitleg wilt over het feit dat het verbruik bijna verdubbeld is en deze uitleg geef ik dan ook graag.

Als ik naar de eerste jaarnota kijkt valt mij namelijk direct iets op en dat is dat de eerste meterstanden, oftewel de aanmeldstanden, berekend zijn. Wij hebben op 15 juli 2015 het verzoek ingediend bij de netbeheerder om de slimme meter uit te lezen, maar dit was destijds helaas niet gelukt. Om die reden werden de meterstanden berekend.

Achteraf blijkt dat de berekende meterstanden te hoog waren, waardoor wij in de periode 2015-2016 te weinig verbruik in rekening hebben gebracht. Dit zorgt voor een groter verschil in beide verbruiken dan dat het daadwerkelijk is geweest.

Je verbruik is uiteindelijk wel met ongeveer 700 kWh gestegen. Dit is wat de slimme meter heeft geregistreerd en dit hebben wij ook gefactureerd. Helaas is het voor mij niet in te zien waar het verbruik in de woning daadwerkelijk naartoe is gegaan. Het verbruik van 3.165 kWh komt wel overeen met het gemiddelde jaarverbruik op het adres.

Ik hoop dat ik je zo meer uitleg heb kunnen geven over het hogere verbruik.

Simon
Webcare energiedirect.nl

Heeft op 13 september 2017 om 17:48 geantwoord

Er is een eindafrekening geweest voor 2015/2016 welke gebaseerd is op mijn verbruik. Er is wordt aangegeven dat hoer geen cijfers van bekend waren slimmemeter kon noet worden afgerekend? Hier ben ik niet van op de hoogte.ik heb op basis van mijn afrekening 2015/2016 een contractverlenging getekend voor 1 jaar als achteraf blijkt dat de slimmemeter niet gewerkt heeft welke ik niet direct aanneem.want waar was de afrekening van 2015/2016 toen op gebaseerd? Maar goed ik ga op advies van energie direct een contract verlenging aan boor zelfde verbruik voor 1 extra jaar. Als ik achteraf een afrekening krijg met een forse bedrag bijbetalen wegens het in 2015/2016 niet goed afgelezen is geweest dit gaat er bij mij niet in. Ben dan ook op zoek naar een andere energieleverancier welke wel transparant is en mij dit gewoon tussentijds had moeten melden en niet een jaar later nu.

Bericht van EnergieDirect

8 maanden geleden - Beste Salver1980, Ik vind het erg jammer dat je er zo over denkt. Als je een contract bespreekt dan maak je een berekening op een bepaald verbruik, echter staat het verbruik nooit vast en dat merk je pas op je jaarnota. Als we meterstanden niet kunnen uitlezen of de meterstanden niet worden doorgegeven ontvang je altijd bericht hiervan. Zoals uitgelegd in eerdere berichten heb je op de eerste jaarnota juist te weinig afgerekend door de berekende meterstanden waardoor de huidige nota erg hoog lijkt. We zouden het erg jammer vinden als je hierdoor besluit over te stappen maar we hebben op dit moment geen bewijs dat er iets mis zou zijn met de slimme meter. Met vriendelijke groet, Denis Webcare energiedirect.nl

Alle klachten die gemeld zijn door salver1980