Klacht: Afrekening 2016

op 30 juni 2017 over Techem in de categorie Energieleveranciers

In de servicekosten van het appartementencomplex waar ik woon, betaal ik € 60,00 voorschot stookkosten per maand. Met de eindafrekening van 2015 kreeg ik € 264,11 terug. In juni 2016 zijn nieuwe meters geplaatst. Ik heb recent een afrekening van 2016 ontvangen en het verschil is belachelijk. Mijn meters staan per heden, 30-06-2017, op dezelfde stand als aangegeven op de afrekening per 31-12-2016. Dat kan niet correct zijn aangezien de radiatoren zeker nog aan gestaan hebben de eerste helft van 2017. Het is een afrekening van 01-01-2016 tot en met 30-06-2017; met andere woorden een afrekening van anderhalf jaar. Ik betaal € 60,00 per maand voorschot stookkosten dus er moet nog € 60,00 x 6 maanden = € 360,00 bij opgeteld worden. Dat betekent dat ik geen € 330,46 moet betalen maar € 30,00 moet terugkrijgen. Techem adviseert mij om contact op te nemen met de beheerder (VvE De Alliantie) van het complex omdat zij geen financiële relatie hebben met de bewoners van het complex.

Ik ben tevreden als de afrekening herzien een aangepast wordt. Er zijn heel veel klachten omtrent de onbetrouwbare meters en metingen van bedrijven zoals Techem. Dit is diefstal en moet aangepakt worden.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Techem over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Techem in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Techem een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Techem

Heeft op 30 juni 2017 om 11:15 geantwoord