Klacht: Aflossen niet meer mogelijk

op 10 oktober 2016 over Rabobank in de categorie Banken

Ik heb een hypotheek bij de Rabobank. Onlangs heeft een hypotheekadviseur mijn spaarhypotheek omgezet in een aflossingsvrije hypotheek. Deze procedure is naar tevredenheid verlopen. De bedoeling van de omzetting was dat ik nu maandelijks het bedrag dat eerst als spaarpremie werd ingelegd nu ging aflossen op mijn hypotheek. Dit was net allemaal in orde gebracht.

Daar komt een kink in de kabel.
Bij de Rabobank mag je nu alleen nog maar aflossen via internetbankieren. Om te internetbankieren MOET je een betaalrekening hebben bij de Rabobank. Om een betaalrekening te krijgen bij de Rabobank MOET je daar je salaris laten storten. Aan het hebben van een betaalrekening zitten maandelijkse kosten verbonden.

Ik ben tevreden bij mijn huidige bank. En ben dus niet van plan om mijn salaris bij de Rabobank te laten storten. Oftewel ik kan nu niet meer maandelijks aflossen. Ik kan mij niet indenken dat ze voor bestaande klanten een regel zoals deze kunnen VERPLICHTEN!

Als ik weer maandelijks kan aflossen zonder dat ik daar extra diensten voor MOET afnemen.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Rabobank

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Rabobank nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door A.W.7.