Klacht: afhandeling rekening overledene

op 25 augustus 2016 over ING in de categorie Banken

Vanaf 3 augustus 2016 probeer ik als gevolmachtigde van de nabestaanden van mevr. A. Postma-van der Wijk die op 24 juni 2016 is overleden, het recht te krijgen om te kunnen beschikken over haar bankrekening bij de INGbank. Na contact te hebben gehad werd mij verzekerd dat binnen 3 weken alles kon worden afgehandeld. Na 3 weken nog niets gebeurd. Weer contact opgenomen. Verzocht werd bij een bank in de buurt contact te zoeken. In Hoogeveen heb ik maandag 22 augustus een uur met een medewerker gesproken. Zou voor elkaar komen. Niet dus. Weer Amsterdam gebeld. Zaak lag geheel stil en duurt weer 4 weken voordat het rond kan zijn vanwege de werkdruk en andere omstandigheden.

Wij kunnen nu niet beschikken over de rekening NL34INGB0001234315. De bedragen die hierop staan hebben wij als nabestaanden geërfd. Wij willen hierover kunnen beschikken en wel op korte termijn en niet iedere keer van het kasje naar de muur gestuurd worden omdat medewerkers van de INGbank in onze ogen grote fouten maken.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 26 augustus 2016 om 11:11 geantwoord

Beste meneer Postma,

Allereerst gecondoleerd. Wat een ontzettend vervelende situatie! Mijn excuses dat dit langer duurt dan u had verwacht.

Ik heb inmiddels contact opgenomen met betreffende afdeling. Alle documenten zijn binnen, alleen missen we nog een ondertekend formulier \"Regelen bankzaken na overlijden\". Deze wordt vandaag naar u opgestuurd. Wanneer u dit formulier ondertekent en erbij vermeldt dat dit gaat om een spoedgeval en naar ons terugstuurt, dan zal het zo snel mogelijk verwerkt worden!

Nogmaals mijn excuses hiervoor!

Vriendelijke groet,

Linh
ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door ingbank