Klacht: Afhandeling overboeking

op 18 mei 2016 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

Wij boeken op 28-4 een reis naar Spanje met vertrek op 7-6. Het betreft een aanbieding met in totaal € 550,- korting voor 2 personen. De reissom moet uiterlijk 4 mei binnen zijn bij Tui.

Op 12-5 ontvangen wij een mail dat het appartement overboekt is en krijgen wij een alternatief aangeboden die niet gelijkwaardig is. Het heeft geen zwembad en geen fitnessruimte.

Als wij zelf een ander alternatief zoeken krijgen wij slechts 10% korting. Ik geef aan dat het alternatief niet gelijkwaardig is. Tui zegt van wel omdat het ‘1 ster’ meer heeft? Ik krijg nog extra € 50,- per persoon korting voor de vlucht. Ik geef nogmaals aan dat dit niet in verhouding staat, maar er valt niet over te praten.

Wij gaan niet akkoord met het alternatief op 14 mei en vraag de reissom direct terug te storten. Op 18-5 staat het geld nog niet op onze rekening. Ik log in op de site en klik op reissom. Daar blijkt dat ik mijn IBANrekening op moet geven voordat zij gaan terug storten???

Dit is niet eerder gezegd. Ik heb er ook geen mail over ontvangen. En ik heb toch betaald van een IBANrekening!

Ik vul het formulier in en ontvang een bevestiging waarin staat dat het 7 werkdagen kan duren voordat ik de reissom terug ontvang!!

Om deze reden wil ik een klacht indienen op de site. Dit kan alleen via een webportaal en daar ben je verplicht de achternaam en reserveringsnummer van de hoofdboeker in te vullen. Als ik dit doe, krijg ik de melding: e ingevoerde combinatie van Reserveringsnummer en Achternaam hoofddeelnemer is niet gevonden. Het gevolg is dat je geen klacht in kan dienen!

- Bij overboeking tenminste gelijkwaardig of beter alternatief. Ook gebaseerd op de faciliteiten.
- Indien niet aanwezig en je komt zelf met een andere bestemming: minimaal de korting kunnen behouden die je eerder gekregen hebt.
- Bij annulering geld direct terug. Je moet zelf immers ook direct betalen.

Juist bij problemen kan een reisorganisatie het verschil maken. Op dat moment komt het op serviceverlening aan. Dit heeft TUI duidelijk niet begrepen.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door wolwol