Klacht: Afgifte van kopietjes van identiteitsbewijs en bankpas

op 18 juli 2012 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Bij aflevering aan huis van een nieuwe telefoon met nieuw abonnement wordt een kopie van mijn bankpas (van de rekening waarmee wordt betaald) en een kopie van mijn identiteitsbewijs gevraagd. Hierbij is tevens het verzoek € 0,01 over te maken bij de koerier.
Inzien van identiteitsbewijs kan ik nog inkomen maar inzien en/of een kopie van mijn bankpas gaat mij veel te ver.
Als reden wordt gegeven dat er veel wordt gefraudeerd.
Ik meld dat dit ook voor mij geldt en dat ik niet van plan ben een kopie van mijn bankpas aan de koerier van Vodafone. of aan wie dan ook af te geven. De aanvraag wordt daarom door Vodafone geannuleerd. Vodafone weigert een andere oplossing. In de Vodafonewinkel wordt immers ook het identiteitsbewijs gekopieerd??
Bij de aanvraag zijn ook de gegevens als adres, tel.nr banknummer, nummer identiteitsbewijs en emailadres al schriftelijk aangeleverd. En nummerbehoud is akkoord bevonden. Vreemde zaak om zo klanten te trekken.

In ieder geval vernietiging van al mijn gegevens bij Vodafone.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vodafone in behandeling genomen

Bericht van Vodafone

5 jaren geleden - Beste mrosenb, Bedankt voor het aangeven van je klacht. Op deze manier kunnen wij onze service en dienstverlening telkens blijven verbeteren. Wij hebben je gegevens verwijderd uit onze systemen. Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Jeannette Vodafone - Medewerker Klachtafhandeling

Vodafone

Heeft op 13 september 2012 om 10:24 geantwoord

gegevens van klant zijn verwijderd

Alle klachten die gemeld zijn door mrosenb