Klacht: Afgewezen voor reisverzekering door teveel pech

op 21 februari 2018 over ING in de categorie Banken

Bij het aanvragen van een reisverzekering werd ik geweigerd omdat ik teveel pech heb gehad. Ik heb niet voor niets een doorlopende reisverzekering: ik reis graag (4 vakanties per jaar en weekendjes weg) en over de hele wereld. Een reisverzekering sluit je voor onverwachte dingen. Ook al ben je voorzichtig (zoals ik) er kunnen altijd dingen gebeuren. Juist op reis.
Toch heb ik met een gezin van 5 personen in 35 jaar in totaal slechts ongeveer 10x iets geclaimd!
Nu ik alleen een verzekering voor mezelf wil sluiten (kinderen de deur uit en gescheiden), heb ik zogenaamd teveel schades gehad.

Oog voor de mens ipv systemen.
Een gezin met (opgroeiende en later studerende) kinderen loopt meer kans op schade dan een eenpersoonshuishouden. Toch heb ik weinig beroep gedaan op mijn reisverzekeering.
Repatriëringskosten agv ski-ongeluk en (bijna dodelijke) ziekte kun je toch moeilijk als oplichting betitelen.
Ik wil niet worden afgewezen zonder dat gekeken wordt naar mijn werkelijke schadeverleden. Ik ben geen overdreven schade-claimer en wil daarom als mens worden behandeld en gewoon worden geaccepteerd als klant.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

Bericht van ING

7 maanden geleden - Beste Mark, Ik kan me voorstellen dat je door de afwijzing onaangenaam bent verrast. Juist in de situatie die je schetst, is een goede verzekering belangrijk. Via deze weg kunnen we je niet van verdere info voorzien, of eventueel alternatieven aanbieden. Wel nemen onze specialisten van afdeling verzekeringen de situatie graag nogmaals met je door. Door je telefoonnummer achter te laten op onderstaande pagina, kan je direct en kosteloos teruggebeld worden: https://belmijnu.ing.nl/scripts/fccml3.dll?action=freecall&subscrid=B8D648C4-AAC5-46D7-ABA3-886C04456D9C Hopelijk kunnen we dan samen alsnog een passende oplossing vinden! Vriendelijke groet, Ronnie ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht markvegting

7 maanden geleden - Via deze link kom ik bij een afdeling van ING, waar zij niet de input van Klacht.nl hebben. Ik mag dus opnieuw mijn verhaal doen, om vervolgens dezelfde reactie te krijgen: wij hebben nu eenmaal regels en u als mens stelt daarin niets voor. ING heeft wel oog voor zichzelf, maar niet voor haar klanten.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 21 februari 2018 om 15:15 geantwoord

Beste Mark,

Spijtig om te horen dat je niet aan de acceptatievoorwaarden voldoet om een reisverzekering af te sluiten. Helaas kan ik via deze weg niets voor je betekenen. Mijn collega's van onze afdeling Verzekeringen kunnen inhoudelijk met jou bespreken wat de voorwaarden en mogelijkheden zijn.

Wellicht kun je contact opnemen met onze afdeling Verzekeren en kortsluiten wat het probleem is.

Vriendelijke groet,

Yvonne
ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door markvegting