Klacht: Afgesloten terwijl aankondiging van blokkade in de toekomst ligt, als de betaling niet voor een bepaalde datum binnen is!!!

op 01 juni 2021 over Budget Alles In 1 in de categorie Alles-in-1

Maandelijks betaal ik best grote bedragen aan Budget Thuis Alles in 1. Kort geleden belde ik dan ook om wat soepeler/klantvriendelijker te zijn als een klant belt met de vraag als er niet zo snel wordt afgesloten als een klant veel belt of de factuur 2 dagen later dan factuurdatum wordt overgemaakt zoals dat bij Telfort en KPN altijd het geval is geweest. Helaas werd geen gehoor gegeven en maar gezegd bij ons doen wij er niet aan en je moet er maar mee leven … nu heb ik nog geen week geleden een betaling gedaan van ongeveer afgerond 560,- euro. Nu ontving ik gister een mail met het verzoek 44,50 euro te verrichten voor de maand mei deze moet ik voor 9 juni 2021 voldoen want anders kon ik mijn 1e blokkade verwachten. Wat denk je …ik zet mijn tv aan en ben afgesloten op 31 mei 2021 en in de aankondiging van de mail staat betaal voor 9 juni 2021 om blokkades te voorkomen. Zeer in en in triest en slechte service daar bij budget

Aansluiten en de in rekening gebracht incasso kosten over de maand mei 2021 in trekken want dit is belachelijk en slaat nergens op.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Budget Alles In 1 over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Budget Alles In 1 in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Budget Alles In 1 een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Budget Alles In 1

Heeft op 02 juni 2021 om 12:46 geantwoord

Beste mevrouw Neijs,

Wij begrijpen natuurlijk dat het vervelend is wanneer er sprake is van een blokkade op uw diensten. De communicatie hierover is echter wel duidelijk en correct.

In de kosteloze herinnering van uw maandelijkse termijnbedrag hebben wij op 13 mei onderstaande bericht gestuurd.

Wilt u het bedrag van € 29,50 alsnog zo snel mogelijk naar ons overmaken? Het bedrag moet voor 27 mei 2021 op onze rekening staan. Als het openstaande bedrag op deze datum niet op onze rekening is bijgeschreven, ontvangt u een aanmaning. Hier brengen we dan € 15,00 incassokosten voor in rekening. En dat zou zonde zijn. Als u ook TV en/of Bellen van Budget Alles-in-1 heeft, blokkeren we tijdelijk deze diensten tegelijkertijd met het versturen van de aanmaning. Dat voorkomen we natuurlijk liever.

Hierin informeren wij u duidelijk dat de kosteloze herinnering een termijn van 14 dagen heeft. Ook worden TV en/of bellen tijdelijk opgeschort indien het termijnbedrag niet tijdig is voldaan. Het klopt dat u in de aanmaning waar u aan refereert vervolgens een nieuwe uiterlijke betaaldatum wordt gecommuniceerd van 9 juni. Dit neemt echter niet weg dat u op dat moment geen gebruik meer kan maken van TV en/of telefonie. Enkel de levering van internet blijft op dat moment nog actief.

Het is natuurlijk ook begrijpelijk dat het vervelend is wanneer u wordt geconfronteerd met hoge kosten op een eerdere factuur waar u aan refereert. Dit zijn echter niet de gebruikelijke kosten voor het gebruik van onze diensten, maar extra kosten die in rekening gebracht zijn. Dit is natuurlijk uw goed recht. Tegelijkertijd is het gebruik van bepaalde extra diensten waarbij extra kosten in rekening worden gebracht natuurlijk niet verplicht. Dergelijke extra kosten geven dan ook geen aanleiding tot extra uitstel van betaling los van de gebruikelijke kosteloze herinneringstermijn.

Mocht u hierover verdere vragen hebben horen wij dat natuurlijk graag.

Budget Alles in 1.

Heeft op 02 juni 2021 om 22:15 geantwoord

Wat er gecommuniceerd wordt door Budget Thuis is mooi verwoord, echter is er geen eerdere communicatie geweest over de openstaande nota.

Alle klachten die gemeld zijn door Onterecht2004