Klacht: Recht op eigen inleg Sprintplan overeenkomst

rutger1980 op 20 juni 2013 over Aegon in de categorie Verzekering

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
✉ Aegon has resolved this complaint
✅ Klacht opgelost op 4 december 2013
Reactie van het bedrijf:

Beste meneer van der Velden, Wij hebben u in juni een brief gestuurd als reactie op uw klacht. Ik zet daarom uw klacht hierbij op opgelost. Als u nog vragen heeft kunt u ons bereiken via het nummer (088)-3441234. Ook...

Bedrijf Aegon
Categorie Verzekering
Status Opgelost
Datum 20 juni 2013

Een consument heeft een klacht ingediend tegen Aegon over een Sprintplan-overeenkomst die in 2000 werd afgesloten. Na vijf jaar bleek het eindresultaat negatief te zijn, waardoor de consument zijn gespaarde bedrag van f 6000,- verloor. De consument is ontevreden over de gang van zaken en wacht al jaren op een uitkomst van de claimprocedure tegen Aegon.

Mijn Klacht:

Op 1 februari 2000 ben ik een Sprintplan-overeenkomst aangegaan voor de periode van 5 jaar. Bij het aangaan van de overeenkomst werd mij gemeld dat Sprintplan een spaarvorm was (een spaarbeleg garantiefonds met een rente van 8%). Het maandbedrag was f 100,–; het belegde eindbedrag f 15.000,– met een garantiewaarde van f 15.000,–.
Na het verstrijken van die 5 jaar kreeg ik een schriftelijke bevestiging dat mijn Sprintplan met nummer 074.15.10.073 was beeindigd. Het resultaat was gezien de negatieve ontwikkelingen op de beurs negatief. Ofwel mijn gespaarde totaalbedrag van f 6000,- was in rook opgegaan.
Met deze mededeling van Aegon ben ik het nimmer eens geweest.
Ik wacht nu ook al jaren op een resultaat van de Sprintplan-claimprocedure tegen Aegon. Maar tot een heden is er nog steeds geen uitspraak.
Derhalve richt ik mij nu rechtstreeks tot Aegon. Ik heb namelijk deze f 6000,- (EUR 2800,-) nodig als aanvulling op mijn pensioenpotje. En ik heb het recht om mijn inleg terug te vragen omdat men niet heeft gehandeld zoals is beloofd in uw voorwaarden.

Gewenste Oplossing:

Een vergoeding van 80%

Bericht van Robin van Klacht.nl

13 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Aegon over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

13 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Aegon in behandeling genomen

Bericht van

13 jaren geleden - Beste rutger1980, Ik heb uw klacht doorgezet naar de afdeling Sprintplan. U krijgt binnen 4 weken een reactie van deze afdeling. Met vriendelijke groet, Michiel Aegon Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Aegon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Aegon

Heeft op 04 december 2013 om 18:30 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer van der Velden,

Wij hebben u in juni een brief gestuurd als reactie op uw klacht. Ik zet daarom uw klacht hierbij op opgelost.

Als u nog vragen heeft kunt u ons bereiken via het nummer (088)-3441234. Ook kunt u een e-mail sturen naar [email protected].

Met vriendelijke groet,
Arvid
Aegon Webcare

💡

Tip van onze consumentenexpert

Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.

Bron: ConsuWijzer / ACM