Klacht: 6 weken doorlooptijd voor verkrijgen van definitieve aflosnota

op 18 december 2019 over Aegon in de categorie Verzekering

In november 2013 hebben we een annuïteitenhypotheek voor 30 jaar bij Aegon afgesloten, tegen 3,9% (10 jaar rentevaste periode).
Omdat de hypotheekrente nu laag staat en we een bouwdepot willen voor een aanbouw, hebben we besloten de hypotheek over te sluiten naar een andere hypotheekverstrekker. Op 4 december heb ik online formulier ingevuld voor spoed aflosnota. Die heb ik uiteindelijk ontvangen op 16 december (8 werkdagen later).
Vervolgens wil ik definitieve aflosnota hebben i.v.m. geplande passeerdatum van 31 december 2019. Aegon geeft aan dat niet te redden, want ze hebben 4 weken nodig om definitieve nota op te stellen. Met als gevolg dat we pas volgend jaar kunnen passeren, en daardoor lopen we fiscale voordelen uit 2019 mis.
Wat een loggetrage organisatie. Ik wil daar nooit mee zaken mee doen.
Ook de formulieren op de website zijn niet goed vindbaar. Richting consumenten staan er geen doorlooptijden op vermeld, zodat consument niet weet wat te verwachten. Per chat geven de klantenservicemedewerkers verschillende doorlooptijden aan:
Aanvankelijk gaven ze vanuit Aegon aan: het duurt 5 werkdagen voor verkrijgen pro forma berekening van aflosnota. Een andere collega zei daarna 8 werkdagen, en tot slot zei een derde collega: het duurt 10 werkdagen.
Het duurt veel te lang en de verwachtingen vanuit de consument sluiten niet aan me de praktijk.

De visie van Aegon is ‘het financiële bewustzijn én de financiële zelfstandigheid van Nederlanders vergroten door te informeren, alternatieven te tonen, passend advies te geven, de juiste producten en diensten te leveren en slimme hulpmiddelen aan te reiken’.

Daar hebben ze mijn inziens nog een grote slag in te maken.

-als ik voor 31 december 2019 de definitieve aflosnota ontvang, zodat het dit jaar nog kan passeren bij de notaris.

-als ze hun website in de toekomst duidelijker maken, bijvoorbeeld door formulieren beter vindbaar te maken. Het formulier voor oversluiten hypotheek is niet te vinden op de website middels de zoekfunctie. Ook de doorlooptijden van aanvraag aflosnota staan niet vermeld op de website.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Aegon

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Aegon nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door carinaaa