Klacht: Advies leefrente overeenkomst kenmerk A063047292 P. MOLENAAR

op 15 september 2018 over ABN AMRO in de categorie Banken

Bij advies leefrente zijn wij verkeerd voorgelicht over expiratie bedrag van de lijfrentepolis van de Onderlinge Verz. Mij. Den Haag, polisnr. 9701-1204 P. Molenaar. Volgens de adviseur van de ABN Nieuwegein, de heer G. Gort, zou er een bedrag van € 29.611 vrijkomen volgens de polis omdat deze premievrij is sinds 2017. Nu blijkt dat de uitkering € 25.312 is. Wij hebben nadrukkelijk in het gesprek gevraagd of het bedrag wel klopt omdat de expiratiedatum pas in 2022 is. Dit heeft geen consequenties voor het uit te betalen bedrag volgens dhr. Gort omdat de polis premievrij is. Wij zouden het volle bedrag van €29.611 ontvangen. Daarom hebben wij besloten de polis samen met die van partner te laten expireren voor leefrentepolissen bij de ABN. Omdat beide partijen voor het volledige bedrag hebben getekend vorderen wij het verschil van deze bedragen, zijnde € 4.299, van de ABN. Dhr. Gort heeft telefonisch zijn excuses aangeboden en de door ons betaalde kosten van ca. €300 wilde hij terugbetalen. Hier gaan wij niet mee akkoord.
Uw antwoord op deze klacht zien wij graag spoedig tegemoet.
Dhr. P. Molenaar
Kamperveste 37
3432BP Nieuwegein

Wij zijn tevreden als wij volledig gecompenseerd worden.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

2 maanden geleden - Beste heermevrouw Molenaar, Hartelijk dank voor het delen van je klacht! Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt als je iets ander krijgt,dan verwacht. Gezien de omstandigheden hebt ik contact gehad met mijn collega de heer Gort. Het advies van mijn collega is om deze klacht officieel in te dienen. Het officieel indienen van deze klacht kan via de mail bij de heer Gort. Dit mailadres is als het goed is bekend. Kun je de klacht zo volledig mogelijk beschrijven, zodat deze zo goed als mogelijk kan worden behandeld. Voor specifieke vragen omtrent de officiële klacht kun je bij de heer Gort terecht of bij de klachtbehandelaar die bij je klacht wordt aangewezen. Vanuit Webcare blijven wij de klacht uiteraard monitoren en kunnen actie ondernemen als dat gewenst is. Inhoudelijk kan ik hier helaas niets over zeggen. Ik hoor het graag als de klacht officieel is ingediend, vanaf dat moment kunnen wij de klacht volgen. Met vriendelijke groet, Evert-Jan ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht P. Molenaar

2 maanden geleden - Goedemiddag Evert-jan wij hebben de klacht officieel bij de abn amro ingediend En zijn niet van plan om dit nog een keer bij de heer g gort te doen . Wij verwachten dat de abn amro dit voor ons gaat oplossen. Mvg P Molenaar

Bericht van ABN AMRO

1 maand geleden - Beste heer of mevrouw Molenaar, Van de klachtbehandelaar hebben wij vernomen dat er contact met je is opgenomen. Om verwarring te voorkomen kun je jouw klachtbehandelaar het beste als aanspreekpunt voor inhoudelijke vragen gebruiken. Wij houden de klacht vanuit hier in de gaten. Mocht je vragen voor ons hebben, kun je die uiteraard hier op het forum steen. Hopelijk levert dit snel een positief resultaat voor je op. Met vriendelijke groet, Janwalter ABN AMRO Webcare

Bericht van ABN AMRO

1 maand geleden - Beste heer of mevrouw Molenaar, Wij hebben van dhr. Gort begrepen dat hij een reactie op je klacht heeft gestuurd per email. Mochten hier nog vragen over zijn dan kan je antwoorden op de email van mijn collega. In de email staat verder uitgelegd wat je kan doen als je het niet eens bent met de uitkomst van de klacht. Ik hoor graag of ik nog iets kan betekenen. Evert-Jan ABN AMRO Webcare

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 23 oktober 2018 om 10:29 geantwoord

Beste heer, mevrouw Molenaar,

Op 6 september hebben wij de klacht in behandeling genomen. De klacht was al bij ABN AMRO ingediend. De toegewezen klachtbehandelaar heeft meerdere keren contact met je opgenomen. Op deze website hebben wij op 9 oktober als laatste een bericht geplaatst. Omdat wij hier tot op heden geen reactie hebben ontvangen sluiten we de klacht hier af.

ABN AMRO Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door P. Molenaar