Klacht: Administratiekosten

op 18 augustus 2016 over ING in de categorie Banken

Vier weken geleden werd zonder pardon beslag gelegd op een loon van €315, voor een bedrag €91. Het bedrag is inmiddels nog steeds niet verwerkt dus ik heb nog steeds geen toegang tot het loon. Vervolgens constant achter zowel bank als beslaglegger aan gebeld (hallo hoge telefoonrekening), hoor ik vandaag dat er nog eens €100 administratiekosten bij komen, waar mij helemaal niks van is gezegd, en van ING nog wel. Ik heb deze beslaglegging niet aangevraagd, dus hoezo draai ik voor deze administratiekosten op? Laat zij dat lekker betalen? Deze gehele situatie is meer dan belachelijk.

Als bank of deurwaarder zelf voor "deze administratiekosten" opdraait

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 18 augustus 2016 om 14:03 geantwoord

Goedemiddag Sarah Bargstani,

Ik begrijp je frustratie en ik begrijp ook de manier waarop je contact met ons zoekt. Echter is het zo dat bij een Beslaglegging in eerste instantie alle getroffen gelden worden geblokkeerd voor opname. Vervolgens eist de deurwaarder dit, of een deel hiervan, op. Na opheffing van het beslag wordt het resterende tegoed vrijgegeven. De administratieve kosten die ING in rekening brengt voor dit gehele beslagenproces zijn €100,-.

Hier kunnen we helaas geen verandering in brengen. Ik hoop dat je zo snel mogelijk weer over je gelden kunt beschikken.

Vriendelijke groet,

Jeroen
ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Sarah bargstani