Klacht: ACS Helmond: 10.000 euro aan verborgen gebreken

Roy Bijl op 31 mei 2024 over Acs autocentrum stiphout Helmond in de categorie Autodealers

In augustus 2023 hebben wij een ” zeer frisse, keurig nette dealeronderhouden Ducatocamper” bij ACS Helmond gekocht met boekenonderzoek en afleveringskeuring voor 55.000 Euro.

Na 5 maanden en 3000 km gebruik zijn wij van de snelweg weggesleept door de ANWB. Na een korte analyse van de ANWB monteur waarschuwde hij ons voor een complexe en kostbare reparatie.

De gebreken waren kort gezegd: twee uitgebrande kabelbomen, zelfgemaakte zekeringen met verkeerde waarden in de zekeringskast, twee kapotte elektroventilateurs voor de motor, lekkend koelsysteem, versleten motorriemen, kapotte accu, kapotte lekkende stuurbekrachtigingspomp met oliedoordrenkte aandrijvingsriem en kapotte bandenspannings sensor.

Tijdens het gesteggel van 3 ½ maanden met heer Marc Gruiters van ACS over hun wetmatige aansprakelijkheid (Artikel 17 boek 7) en de kwaliteit van de door hen beoogde budget-reparaties bleef de camper onbruikbaar aan de zijlijn staan.

Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt: een door Fiat gecertificeerde Ducato reparateur heeft alle reparaties uitstekend in twee dagen uitgevoerd en hebben wij een leuke en probleemloze vakantie in de Alpen gehad. De reparatie kostte ons wel 10.000 Euro.

Compensatie van de reparatiekosten door ons gemaakt

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

2 weken geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over Acs autocentrum stiphout Helmond
Download hier uw brief

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Acs autocentrum stiphout Helmond

Reactie van de melder van de klacht Roy Bijl

2 weken geleden - Op concrete vragen of bemerkingen die ik schriftelijk stel en die ACS niet wil horen wordt per definitie niet gereageerd. Wel komen telkens reacties terug (met herhaling van) bijv. allerlei eigen hypotheses. Deze vorm van communiceren levert op dat je niet verder komt. In mijn geval heeft dit geresulteerd dat mijn camper 3,5 maanden ongerepareerd heeft stilgestaan.

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Acs autocentrum stiphout Helmond nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Roy Bijl