Klacht: slechte garantie

op 30 april 2019 over Acer in de categorie Electronica - Computers

mijn laptop is nog geen jaar oud en ging wel opladen maar wilde niet meer aan, aangemeld voor garantie,, na 10 dagen kreeg ik email dat de laptop waterschade heeft en scherm is stuk door extreem druk die van buiten uitgeoefend is, ik heb de laptop heel netjes en zorgvuldig ingepakt en opgestuurd en ik heb foto’s van gemaakt, ik denk dat het niet goed behandeld is bij de reparatie centrum van Acer, Acer heeft mij foto’s gestuurd van een paar puntjes op het toetsenbord van buiten en helemaal geen foto gestuurd van het moederbord die waterschade aantoont, nu kreeg ik een offerte van € 760.44 om te laten repareren, dat is toch belachelijk, of €66 om de toestel terug te krijgen ongeprepareerd, dat is onmacht.

ik ben totaal niet tevreden en boos.
het gaat om reparatie nr. 11878567G
zie onder

SVCREP002 Workmanship Cost HW 60.00 0.00 € 60.00 SVCREP001 Workmanship Acer Promise:
Vervoers-admin.kosten: € 0.00 Totaal excl. BTW: € 628.46 21% BTW: € 131.98 Totaal incl. BTW: € 760.44
S: Toestel gaat helemaal niet meer aan, batterij reset werkt niet. T: A: RMA R: Wachtwoord niet gegeven data-verlies gemeld gebruikerschade
Gebruikersschade Vochtschade Het niet functioneren van uw toestel is veroorzaakt door vocht enof sporen van een vloeistof. Gebruikersschade Gebroken LCDLED-schade veroorzaakt door extreme druk van buitenaf. Deze schade kan niet ontstaan bij normaal gebruik.

ik ben tevreden als ik mijn jonge laptop die nog in garantie is terugkrijg gerepareerd en werkend zodat ik van hem kan nog genieten,

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Acer over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Acer in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Ayad

10 maanden geleden - Deze reactie heb ik ontvangen van Acer.Geachte heer, mevrouw Ayad, Hierbij reageren wij op uw bericht dat u heeft gestuurd aan onze Service administratie inzake de prijsopgave voor RMA 11878567G. Er is vloeistof overal in het systeem geweest. Dit zorgt voor de nodige problemen. De foto's zijn daar het bewijs van. Het scherm is defect, deze wordt onder garantie vervangen. De onderdelen op de prijsopgave zijn daarop gezet vanwege de vloeistofschade: - mainboard - upper cover inclusief toetsenbord - lower cover De vlekken geven de vloeistofschade zien. We geven hier niet aan dat het water is, want dat is niet meer na te gaan. Wij achten alle onderdelen noodzakelijk om te worden vervangen. Het toetsenbord is als eerste in aanraking geweest met de vloeistof; via het toetsenbord is de vloeistof verder in het systeem gekomen. Voor de volledigheid sturen wij met dit bericht de gemaakte foto's mee. Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Kind regards,Arno Agent | Contact Center Acer Benelux

Reactie van de melder van de klacht Ayad

10 maanden geleden - mijn reactie daarop was :goedendag,Bedankt voor uw e-mail, ik heb dezelfde foto's ontvangen als de vorige e-mail waar ik geen duidelijke waterschade kon zien op het moederbord, ik zie foto's van toetsen die een beetje vies zijn en plastic cover, echte foto van het moederbord die de schade aantoont door vloeistof of zo heb ik nog niet gezien, u gaf aan dat de scherm is van buiten af stuk gegaan door extreme druk maar ik heb foto's van de laptop voor het opsturen waar alles heel was, nu zegt u de scherm wordt vervangen omdat het in garantie is, voor mij liever het moederbord repareren i.p.v. het scherm want het scherm was zeker heel , behalve als het scherm bij Acer reparatiecenter stuk is gegaan, ik weet dat kapotte scherm met druk van buiten af hoor niet bij garantie.Gaarne met een aannemelijke oplossing komen zodat ik deze jongen laptop nog kan gebruiken zonder het inkoop prijs dubbel te betalen.ik ben Acer liefhebber en ik wil ook zo blijven. ik heb u hierbij foto's gestuurd van de laptop voor het opsturen via DHL.Met vriendelijke groeten, Ayad

Reactie van de melder van de klacht Ayad

10 maanden geleden - reactie van Acer : 1 schroef was niet origineel en de overige vloeistofschade is niet meer zichtbaar!, Wel blijft het feit dat het moederbord defect is. zie onder :Reactie Door Email (Arno) (03052019 10:52) Geachte heer, mevrouw Ayad, Hierbij onze reactie op uw vragen. De vochtschade is te vinden op zowel de upper cover als de lower cover. Dit betekent dat de vloeistof door het toestel heen is gelopen. Het moederbord is namelijk geplaatst tussen beide covers. We hebben bij dit bericht nog twee foto's toegevoegd, die onze motivatie voor een prijsopgave waarborgen. We zien op foto IMG_20190430_092101 bewerkt.jpg dat de schroef niet origineel is. Daarnaast bleek dat een van de beide LAN kabels niet wat aangesloten. Hieruit trekken wij de conclusie dat het toestel is opengemaakt. De unit is niet eerder aangeboden voor reparatie, dus dit probleem is niet het reparatiecentrum ontstaan bij een eerdere reparatie. Op foto IMG_20190430_092316 bewerkt.jpg is de op dit moment zichtbare vloeistofschade nog zichtbaar. De overige vloeistofschade is niet meer zichtbaar. Wel blijft het feit dat het moederbord defect is. Nogmaals, het scherm wordt onder garantie gerepareerd. Mogelijk dat de drukschade door het transport is ontstaan. Omdat dit niet aantoonbaar is voor ons, berekenen wij geen kosten hiervoor. Het scherm is zeer zeker niet in ons reparatiecentrum beschadigd geraakt. Wij pakken het toestel uit de doos, sluiten het aan en zien direct de schade. Nogmaals, wij geven u niet de schuld hiervan! Helaas kunnen wij aan de hand van de gemaakte foto's van de diverse onderdelen niet anders besluiten dan de prijsopgave te laten bestaan. Er kunnen hier ook geen wijzigingen op worden gedaan. Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Kind regards,Arno Agent | Contact Center Acer Benelux

Bericht van Acer

10 maanden geleden - Geacht Ayad,Zoals mijn collega hierboven beschrijft zullen wij uw reactie op de prijsopgave afwachten, bij voorbaat dank,Met vriendelijek groet, Het Acer Team

Reactie van de melder van de klacht Ayad

10 maanden geleden - Beste Acer Team,Zoals ik het eerder heb aangegeven, ik wil graag zien dat de moederbord een duidelijke vloeistof schade heeft, u heeft mij verteld bij het vorige bericht dat de overige vloeistofschade niet meer zichtbaar is. dat is toch niet normaal dat de schade eerst zichtbaar is en daarna niet meer, schroef niet origineel en wifi kabel niet aangesloten en scherm is stuk gegaan misschien door transport(aldus Acer team) terwijl ik het heel goed en zorgvuldig heb ingepakt met genoeg piepschuim, ik wil graag mijn laptop terugkrijgen gerepareerd zolang hij onder garantie is. het vertrouwen met Acer is geschonken jammer genoeg.Hoogachtend, Ayad

Bericht van Acer

10 maanden geleden - GeachteEen van onze werknemers heeft contact met u gezocht via Email. Helaas hebben wij tot op heden nog geen reactie mogen ontvangen.Bij voorbaat dank voor uw reactie,Met vriendelijke groet, Acer Service Team

Reactie van de melder van de klacht Ayad

10 maanden geleden - Beste Acer Service Team,Een van uw werknemers heeft met mij inderdaad contact opgenomen door een e-mail ( zie onder) en ik heb hem telefonisch gesproken en omdat hij niet met een fatsoenlijke oplossing is gekomen moest ik over nadenken wat het beste te doen is, alles wat hij heeft aangeboden is mijn laptop ongeprepareerd terugsturen of repareren tegen een hoofd bedrag van 760,40euro, ik vind het nog steeds heel jammer dat Acer zo omgaat met een serieuze klacht van hen klanten, uw collega geeft nog steeds aan dat de vloeistof van boven de laptop naar beneden is gegaan en het vermoeden is dat het door het moederbord heen gegaan maar sporen op het moederbord is niet te vinden maar het moederbord is door vloistof stuk gegaan, blijft VAAG. Nu heb ik de volgende opties ontvangen van Acer:1. laptop laten vernietigen door Acer. wat ik niet wil. 2.laptop laten repareren voor een belachelijk bedrag van 760,40 euro. 3.laptop terug krijgen ongeprepareerd (alleen het scherm omdat het bij Acer of vervoer stuk is gegaan!)Ik ben heel verdrietig en verbaast dat Acer met deze opties kwamen en nog steeds niet kunnen precies aangeven welke onderdelen van het moederbord zijn beschadigd door de vloeistof en of dat aantoonbaar is, natuurlijk aangeven dat er schade door vocht een makkelijke zaak is, maar laat maar zien waar en welke component is aangetast door de vloeistof.ik moet nadenken wat het beste te doen is en of ik een juridische advies moet vragen.Hoogachtend,Ayade-mail Acer werknemer: Reactie Door Email (Arno) (13052019 09:50) Geachte heer Ayad, Wij hebben helaas nog geen reactie van u mogen ontvangen. Graag vernemen wij van u of u het toestel tegen betaling van de prijsopgave wil laten repareren. Indien niet, zullen wij het toestel kosteloos ongerepareerd aan u retourneren. Uiteraard kunt u er ook voor kiezen om het toestel te laten vernietigen; dit kunnen wij tevens kosteloos voor u regelen. Graag ontvangen wij spoedig uw keuze. Met vriendelijke groet, Kind regards,Arno Agent | Contact Center Acer Benelux Reactie Door Email (Arno) (09052019 13:12) Geachte heer Ayad, Hierbij vragen wij uw aandacht voor het volgende. Na overleg met de engineer en het management van Acer besluiten wij het volgende:. Er zijn twee mogelijkheden: - of u voldoet het bedrag van de prijsopgave waarna wij het toestel repareren - of u verzoekt het toestel ongerepareerd retour te sturen. Dit is in uw geval bij uitzondering geheel kosteloos Graag uw reactie. Reactie Door Email (Kim) (09052019 13:07) Nee duidelijk waterschade, klant mag toestel onhersteld kostenloos retour of betalen Graag de keuze voorleggen. Bijv dank Reactie Door Email (Arno) (03052019 10:52) Geachte heer, mevrouw Ayad, Hierbij onze reactie op uw vragen. De vochtschade is te vinden op zowel de upper cover als de lower cover. Dit betekent dat de vloeistof door het toestel heen is gelopen. Het moederbord is namelijk geplaatst tussen beide covers. We hebben bij dit bericht nog twee foto's toegevoegd, die onze motivatie voor een prijsopgave waarborgen. We zien op foto IMG_20190430_092101 bewerkt.jpg dat de schroef niet origineel is. Daarnaast bleek dat een van de beide LAN kabels niet wat aangesloten. Hieruit trekken wij de conclusie dat het toestel is opengemaakt. De unit is niet eerder aangeboden voor reparatie, dus dit probleem is niet het reparatiecentrum ontstaan bij een eerdere reparatie. Op foto IMG_20190430_092316 bewerkt.jpg is de op dit moment zichtbare vloeistofschade nog zichtbaar. De overige vloeistofschade is niet meer zichtbaar. Wel blijft het feit dat het moederbord defect is. Nogmaals, het scherm wordt onder garantie gerepareerd. Mogelijk dat de drukschade door het transport is ontstaan. Omdat dit niet aantoonbaar is voor ons, berekenen wij geen kosten hiervoor. Het scherm is zeer zeker niet in ons reparatiecentrum beschadigd geraakt. Wij pakken het toestel uit de doos, sluiten het aan en zien direct de schade. Nogmaals, wij geven u niet de schuld hiervan! Helaas kunnen wij aan de hand van de gemaakte foto's van de diverse onderdelen niet anders besluiten dan de prijsopgave te laten bestaan. Er kunnen hier ook geen wijzigingen op worden gedaan. Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Bericht van Acer

10 maanden geleden - GeachteIn deze blijft Acer bij het eerder gemaakte standpunt, men heeft fotos toegezonden waarop word aangetoond dat er vloeistof schade is en de overige schade met u doorgenomen.Wij wachten uw beslissing af via de email. Bij voorbaat dank voor uw reactie,Met vriendelijke groet, Acer Service Team

Reactie van de melder van de klacht Ayad

10 maanden geleden - probleem is niet opgelost. Acer blijft exact hetzelfde liedje zingen over vocht schade. :@Geachte Acer bedrijf, Ik vind het heel jammer en spijtig dat ik een Acer laptop ooit heb gekocht en ik raad dit niemand aan, voortaan nooit meer Acer aangezien de slechte ervaring met de behandeling van mijn klacht, Acer blijft zeggen waterschade terwijl ze niet eens beschikken over echte foto's die aan kunnen tonen dat er componenten van het moederbord aangetast zijn door vocht of vloeistofschade zoals zij het noemen.Stuur mijn laptop terug met een beeldscherm die heel is ! zoals het door mij opgestuurd was voor dat ie stuk is gegaan bij Acer reparatiecentrum.Nogmaals mijn vertrouwen met Acer is geschonken :@ ( gelukkig genoeg concurrenten )Ayad

Bericht van Acer

10 maanden geleden - Geachte Ayad,Wij hebben uw reactie in goede orde ontvangen en zullen zoals verzocht het toestel kostenloos ongerepareerd aan u retourneren. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet, Acer Service Team

Reactie van de melder van de klacht Ayad

10 maanden geleden - Ik ben totaal verbaasd en geschokt, ik kreeg mijn laptop terug en hij rommelt van binnen, schroeven zijn los in de laptop en je hoort het heel duidelijk, het ziet er uit dat degenen die er mee bezig was geen zin in meer had, het leverde natuurlijk geen geld op, hup in elkaar zetten zomaar en opsturen, tevens het was afgesproken dat de scherm wordt vervangen onder garantie, (zie vorige e-mails van Acer) want het was heel voor het ontvangen bij Acer reparatie-centrum, nu heb ik hem terug maar de scherm is niet vervangen. WAAROM ?Dat vind ik niet netjes van Acer.Er is genoeg te zien en te horen over acer service blijkbaar, zie dit :https:radar.avrotros.nluitzendingengemistitemlaptops-van-acer

Bericht van Acer

10 maanden geleden - Geachte Ayad,In geval er gekozen zou zijn voor een reparatie van de vochtschade zou het scherm kostenloos vervangen worden, daar de keuze is gevallen op ongerepareerd retour is het scherm ook niet gemaakt daar het systeem niet functioneerd en dus vervanging geen toegevoegde waarde heeft.Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet, Acer Service Team

Reactie van de melder van de klacht Ayad

10 maanden geleden - Kijk maar naar de reactie, dat is toch belachelijk, een laptop met een scherm die heel was, word stuk gemaakt bij het ontvangst van Acer reparatiecentrum daarna beloofd Acer te vervangen door een goede scherm omdat het niet mijn schuld was( staat letterlijk in de mail van Acer), daarna hoor ik dat de laptop is toch niet gerepareerd dus doet het niet, dan heeft een nieuwe scherm geen toegevoegde waarde, het gaat toch om mijn apparaat en ik bepaal heeft het waarde of niet, wie zegt dat ik hem niet zal bij een andere reparateur proberen te laten repareren maar dan goedkoper dan wat Acer vraagt van kosten ( 760 euro !!), en dan? zit ik met een scherm die ook vervangen moet. dat pik ik niet.ik wil deze probleem opgelost krijgen.hier is de tekst van je collega Arno :Nogmaals, het scherm wordt onder garantie gerepareerd. Mogelijk dat de drukschade door het transport is ontstaan. Omdat dit niet aantoonbaar is voor ons, berekenen wij geen kosten hiervoor. Het scherm is zeer zeker niet in ons reparatiecentrum beschadigd geraakt. Wij pakken het toestel uit de doos, sluiten het aan en zien direct de schade. Nogmaals, wij geven u niet de schuld hiervan!

Bericht van Acer

10 maanden geleden - Geachte Ayad,Wij hebben de zaak nogmaals besproken, er is besloten dat u het toestel nogmaals mag laten insturen om enkel het scherm te vervangen. Indien uw akkoord zouden wij graag uw reactie ontvangen op de email vanuit Acer rechtstreeks zodat wij al uw gegevens bij de hand hebben om een nieuwe aanmelding t doen.Bij voorbaat dank voor uw reactie,Met vriendelijke groet, Acer Service Team

Reactie van de melder van de klacht Ayad

10 maanden geleden - Beste Acer Service Team,Stuur mij een nieuwe scherm op, dat bespaart veel tijd, ik moest lang wachten tot dat ik de laptop terugkreeg, tevens ik wil geen nieuwe verrassingen hebben van onderzoekkosten en betalen anders krijg ik mijn laptop niet, ik heb veel verhalen gelezen en gehoord. Om de moeite te besparen stuur mij de juiste scherm op en zo voorkom ik extra problemen.Hoogachtend, Ayad

Bericht van Acer

10 maanden geleden - Geachte heer Ayad,Helaas is het uitsturen van losse onderdelen niet mogelijk, we willen het graag kosteloos voor u plaatsen maar daarvoor zal het systeem moeten binnen komen. We zouden u graag verder helpen maar dit valt helaas buiten onze mogelijkheden.Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet, Acer Service Team

Bericht van Acer

9 maanden geleden - Geachte heer Ayad,Uw product is voor een spoedreparatie aangemeld onder vermelding van het Case ID 11914747G. Om uw defecte product op te halen met DHL kunt u zelf een afspraak maken met DHL Wij zullen u via email enof SMS op de hoogte houden van de ontvangst, reparatie en retourzending van uw product. Indien u vragen heeft tijdens dit proces kunt u ons contacterenHopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet, Acer Service Team

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Acer een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Acer

Heeft op 01 juli 2019 om 09:38 geantwoord

Geachte heer Ayad,

Uw toestel is inmiddels retour. We hopen dat alles naar tevredenheid is afgehandeld.
Indien u nog vragen heeft kunt u natuurlijk altijd reageren middels een van de contact mogelijkheden.

Het meest direct is via de email daar wij alle eerdere contacten ook vermeld hebben.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Acer Service Team

Heeft op 02 juli 2019 om 14:04 geantwoord

Hallo, nee natuurlijk niet alles is naar tevredenheid is afgelopen, laptop is niet gerepareerd alleen de scherm is vervangen die heel was voor het ontvangen door Acer reparatie centrum.
ik moet nu kijken hoe ik de probleem gaan oplossen door een andere reparateur terwijl ie nog in garantie is.
balen ….

Bericht van Acer

8 maanden geleden - Geachte heer Ayad,Indien u niet tevreden bent zullen we het ticket laten openstaan. Zoals eerder aangegeven heeft het toestel vochtschade en dit valt niet onder garantie.U staat natuurlijk geheel vrij om een second opinion aan te vragen en wij wachten graag op de uitkomst hier van.Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet, Acer Service Team

Alle klachten die gemeld zijn door Ayad