Klacht: Scherm defect Acer Aspire

op 12 februari 2019 over Acer in de categorie Electronica - Computers

Laptop Acer Aspire ter reparatie aangeboden aan Acer. Achtergrondverlichting scherm werkte niet meer. De laptop viel net buiten de fabrieksgarantie (2 jaar en 2 maanden). Tijdens telefoongesprek waarbij ik aanspraak maak op wettelijke garantie (een laptop van bijna 700 euro hoort toch minimaal 3 jaar mee te gaan zonder dit soort gebreken), werd dood leuk meegedeeld dat Acer alleen fabrieksgarantie geeft (!!)

Als ik de laptop gerepareerd terug krijg zonder kosten binnen een redelijke termijn, of 60% van aankoopbedrag retour.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Acer over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Acer in behandeling genomen

Bericht van Acer

1 jaar geleden - Geachte van snijd,We hebben uw klacht ontvangen. We willen u graag te woord staan, en met u kijken hoe we u kunnen helpen. Om u verder te helpen, hebben we echter wel wat meer informatie nodig. Een van onze collega's zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.Met vriendelijke groet, Acer Service Team

Reactie van de melder van de klacht snijd

1 jaar geleden - Inmiddels contact gehad met Acer. Deze verwijzen naar de verkopende partij BOL.COM Bol.com heeft mij telefonisch laten weten zich niet te gaan houden aan de wettelijke garantie ! Schandalig ... de medewerkster (Joyce) gaf aan dat zij de regels volgt van het bedrijf.... ook al is dat onwettig.

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Acer een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reactie van de melder van de klacht snijd

1 jaar geleden - Freddy van het contactcenter Acer, wil mij niet te woord staan. Als consument wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Ik ben bang dat deze klacht niet opgelost gaat worden. Ze verwijzen naar Bol.com ... Jammer dat Acer hierin niet haar verantwoordelijkheid wil nemen. Ben zwaar teleurgesteld in dit bedrijf en denk dat deze problematiek maar eens een platform moet krijgen bij Radar. Mensen wees gewaarschuwd ! Garantie zoals het AcerBol.com uitkomt... Als je een goed product verkoopt zou je je toch ook als Acer aan de wet moeten houden. Bol.com krijgt standaard van Acer terug dat de garantie 2 jaar is. Dit terwijl er in Nederland een wettelijke garantie bestaat die een consument recht geeft op (in dit geval) meer dan 3 jaar. Het wordt tijd om iedereen voor de handelswijze van genoemde bedrijven te waarschuwen!

Acer

Heeft op 14 februari 2019 om 11:55 geantwoord

Geachte van snijd,

Het spijt ons zeer dat u zich niet kan vinden in de garantieregeling zoals deze is aangegeven op onze website:
https:www.acer.comacnlNLcontentstandard-warranty
Deze garantie is conform de wet. Voor meer informatie kunt u bijvoorbeeld hier terecht:
https:www.consuwijzer.nlthemagarantie?utm_sourcegoogleutm_mediumadwordsutm_campaign3.S_Electronica_en_Huishoudenutm_termgarantie%20elektronica
Wij hopen dat u met Bol.com uw klacht verder kan bespreken. Zij zijn in dit geval het aanspreekpunt als u vindt dat u ten onrechte kosten moet maken.

Acer Service Team

Heeft op 14 februari 2019 om 12:05 geantwoord

Zegt u nu dat de verwachte levensduur van een Acer laptop 2 jaar is ?
Bol.com geeft niet thuis als dozenschuiver. En de garantie tov consumenten is niet volgens wet. Acer zou toch beter moeten weten !

Alle klachten die gemeld zijn door snijd