Klacht: Hardware probleem niet te repareren

op 08 oktober 2015 over Acer in de categorie Electronica - Computers

Ik heb 2,5 jaar geleden een nieuwe Acer laptop gekocht, toendertijd een nieuw model (Acer Iconia W800). Deze is echter gevallen waarbij het scherm is gebroken. Ik heb deze laptop vervolgens ter reparatie aangeboden aan Acer. Na het bedrag voor reparatie te hebben betaald op 7-sept (€ 263) bleef het lange tijd stil. Vervolgens geinformeerd wat de status is vorige week (29 sept), bleek het scherm niet meer leverbaar. Ik kan het bedrag terugkrijgen en de laptop, maar er wordt geen oplossing aangeboden, dus ben ik genoodzaakt om een nieuwe laptop te kopen. Ik vind het onacceptabel dat er geen onderdelen meer worden geleverd op een product wat pas 2,5 jaar oud is en dat Acer geen vervangend toestel wil aanleveren of desnoods tegemoet wil komen in de kosten voor de aanschaf van een nieuwe laptop.

Repareer laptop of geef een vervangend/vergelijkbaar laptop of geef tegemoetkoming in de kosten (of een kortingsbon) voor een nieuwe laptop.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Acer over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Acer in behandeling genomen

Bericht van Acer

2 jaren geleden - De afdeling aftersales heeft de klant een privé bericht verstuurd met het verzoek om meer informatie te krijgen over het toestel zodat we de klacht kunnen onderzoeken. Daarna kunnen we kijken wat we de klant als oplossing kunnen aanbieden.

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Acer een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Acer

Heeft op 03 november 2015 om 18:09 geantwoord

Heeft op 03 november 2015 om 22:26 geantwoord

Elke hardware leverancier zou verplicht moeten worden om gedurende de normale levensduur van een apparaat in staat te zijn om het apparaat te repareren. De klant zou niet de dupe moeten zijn van het feit dat de leverancier besluit om na 2 jaar geen onderdelen meer te hebben. Bij mij komt er geen Acer meer in maar ook bij vrienden en in vrijwilligers clubjes waar ik adviseer over IT hulpmiddelen zal ik Acer betitelen als een zeer onbetrouwbare leverancier en ten strengste afraden hier ook maar iets van aan te schaffen. De Iconia laptop en andere Acer laptops Waren vanwege het formaat/prijs redelijk populair bij de dyslectische leerlingen van de middelbare school van mijn zoon

Alle klachten die gemeld zijn door mhdr2011