Klacht: Account zomaar geblokkeerd

op 30 juni 2016 over Facebook in de categorie Social Media

Ik heb al jaren een facebook account die ik zo af en toe gebruik en heb daar nooit problemen mee gehad. Sinds 2 dagen ben ik actief met reageren, critisch, op de pagina van politieke beweging DENK. Na al die jaren is opeens binnen 2 dagen mijn account geblokkeerd en wordt er om privacy gevoelige data gevraagd om mij te identificeren, zoals paspoort, id kaart, bankafschriften, enz. Als nederlands burger heb ik recht op mijn privacy en ben ik niet verplicht om zomaar mijn identiteit af te geven aan bedrijven als ze daar om vragen. Facebook heeft geen recht om mij om persoonlijk identiteitsgevoelige data te vragen. Facebook moet mijn account op een andere manier verifieren, zoals dus met mijn emailadres. Ik heb recht op mijn privacy en zal nooit mijn identiteitsgevoelige papieren aan bedrijven afgeven als dat volgens de wet NIET hoeft.

Ik wil mijn account op een andere manier identificeren, met mijn emailadres. Mijn emailadres is samen met mijn ip-adres de enige privacygevoelige data die ik met facebook wil delen. Facebook MOET andere manier aanbieden dan het vragen van paspoorten, idkaarten, bankafschriften enzo.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Facebook

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Facebook nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door pvrieskou
x