Klacht: Abonnement en zeer slechte communicatie naar klant

op 18 mei 2016 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1

Maart jongstleden Basis SD omgezet naar Basis HD pakket. Tevens aanschaf nieuwe receiver en dubbele kop. Eén abonnement afgesloten waarvoor getekend.
Gisteren 17-5 vermelding geen rechten meer. Na 2 keer telefooncontact,waarbij niemand kon vertellen waarom ons abonnement gestopt was, zou het hersteld worden. Na een uur nog geen tv. Om 20.50 weer gebeld, opnieuw verhaal gedaan krijg je te horen dat er twee abonnementen lopen! Eén waarvan wij dus niets af weten. Twee kaarten die overgezet zouden zijn in maart, maar wat blijkbaar als extra pakket is ingevoerd. Ik geef netjes aan dat dit hersteld moet worden. Tv doet het intussen weer> krijg ik te horen het is nu 21.00 dus klantenservice gaat dicht en weg verbinding!!
Woensdag 18/5 opnieuw gebeld voor enige uitleg. Wederom drie keer het zelfde verhaal uitleggen om uiteindelijk na 45 minuten bij de afd. service terecht te komen. Mw genaamd Gozde heeft een overdracht van haar collega (afd opzeggingen) gehad en verteld direct dat het haar niet duidelijk is wat het probleem is. Ik probeer kort (na totaal twee keer een uur aan de telefoon te hangen!!!!) te zeggen wat het probleem is. Ook dat ik weg moet en dat ze ons via de mail die bij hun bekend is maar moet vertellen dat het probleem is opgelost. We hebben één abonnement afgesloten namelijk Basis HD niet meer en niet minder.
Krijg je te horen dat ze niet kan mailen, ze eerst moet gaan horen bij weer iemand anders of die kan kijken wat er aan de hand is etc etc
Ik wil haar vertellen dat ik niet nog een keer van kastje naar muur gestuurd wil worden, was nog niet uitgesproken en ik wordt weg gedrukt en sta opnieuw in de wacht. ONGELOOFLIJK DIT!!
Uiteindelijk (ruim een uur verder) wordt verteld het probleem is opgelost. Geen sorry /excuus krijg je te horen. Een klant laten uitpraten is schijnbaar bij Mw Gozde niet normaal. Een zeer onaangenaam gesprek.

Ik ben tevreden als ik per mail een overdracht krijg van ons huidige abonnement. Ik heb te vaak gehoord het is nu geregeld. Registreren online lukt niet dus kunnen geen gegevens inkijken.
Het bellen vanuit het buitenland is niet goedkoop. Je kan een speciaal nummer bellen...tel de kosten na ruim twee uur bellen maar uit!!
Bevestiging dus van ons abonnement per mail en excuus zou op zijn plaats zijn.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 19 mei 2016 om 09:40 geantwoord

Geachte mevrouw Zweers,

Wat een betreurenswaardig verhaal om te lezen.
Het is natuurlijk absoluut niet denkbaar dat u meerdere uren bezig bent geweest met het uitwerken van deze situatie en dit alleen al zorgt voor gefronste wenkbrauwen.

Ik heb zojuist in het systeem kunnen zien dat er vele contactmomenten zijn geweest, waarvan de 'samenvatting' mij ook niet direct duidelijk werd.
Wat dat betreft sluit dat prima aan op alles wat u hierboven op papier heeft gezet. Gelukkig heb ik mezelf, momenten voor ik dit schrijf, uitvoerig kunnen verdiepen in uw dossier en ben ik tot het volgende gekomen.

Ik kan, gelukkig, inzien dat een van mijn collega's uw extra kaart heeft stopgezet en dat u inmiddels nog maar een kaart heeft, te weten: 33730072437.
Hierop staat een Basis-pakket, waar u maandelijks 8,33 euro voor betaald.
Dit abonnement heeft een contract einddatum van 31-03-2017.
Uiteindelijk heeft u ook 49,95 aan registratievergoeding betaald (aangaande de foutieve extra kaart) en dit bedrag wordt in zijn geheel gecrediteerd.

Ik wil me, zeker ook namens CanalDigitaal, excuseren voor het feit dat u vele wegen heeft moeten bewandelen, alvorens u een correcte oplossing aangeboden heeft gekregen.
Dit had accurater gekund, misschien wel gemoeten, en hiervoor wil ik u in de gehele maand juni (2016) ons totale zenderaanbod (behoudens HBO) aanbieden.
Dit is natuurlijk geheel kosteloos.
Gedurende deze maand kunt u dus vrijwel alles dat wij aanbieden bekijken.
Ik hoop dat dit als pleister op de wonden kan fungeren, aangaande de opgelopen irritaties en verloren tijd.

Tenslotte kan ik u verzekeren dat wij dit uiterst serieus nemen en hier intern het nodige over zullen bespreken.
Ik doel hierbij specifiek op de contactmomenten, die volgens uw relaas bepaald niet volgens protocol zijn verlopen.

U kunt dit bericht als rechtsgeldig beschouwen, maar wanneer u nog iets via de mail zou willen ontvangen, verneem ik dat graag.
Aangezien ik, in mijn bescheiden optiek, alles aangaande uw abonnement bovenstaand heb vermeld, wil ik in eerste instantie aandragen om het hierbij te laten.

Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Alexander P
Webcare CanalDigitaal

Alle klachten die gemeld zijn door IZweers