Klacht: Abonnement

op 25 juli 2016 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Ik heb begin dit jaar aan een aktie meegedaan om 2 maanden gratis te sporten en daarna een abonnement te nemen. Ik koos voor een jaar abonnement met de keuze om maandelijks op te zeggen. Dat was wel wat duurder. Door omstandigheden heb Ik na 3 maanden het abonnement opgezegd maar er wordt nog steeds geld afgeschreven. Nu blijkt dat Ik vast zit aan een jaar abonnement zonder maandelijks op te kunnen zeggen. Dit was niet de afspraak. Nu moet Ik tot April 2017 betalen terwijl ik vanaf half April al geen gebruik meer maak van de sportschool. Ik heb gebeld met de klantenservice en debiteurenadministratie maar krijg daar geen medewerking.

Als het abonnement per 1 mei 2016 alsnog beeindigd wordt.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 25 juli 2016 om 13:33 geantwoord

Beste Marloes,

Bedankt voor je bericht.

Jij hebt je op 1-3-2016 ingeschreven voor een jaarlidmaatschap met maandelijkse betaling. De actie was toen gratis sporten tot 1-4-2016. Hierdoor loopt jouw jaarlidmaatschap van 1-4-2016 tot 1-4-2017.

Dit lidmaatschap kan niet eerder beëindigd worden. Jij kan het lidmaatschap eventueel overdragen aan iemand anders.

Dustin van Basic-Fit

Reactie van de melder van de klacht MarloesD

1 jaar geleden - Slechte oplossing. Gezien de vele klachten over abonnement bij Basic Fit geeft aan dat jullie onduidelijke/duistere abonnementen afsluiten. Ik leg dit voor bij Radar om toekomstige sporters te behoeden voor dit soort sportscholen.

Alle klachten die gemeld zijn door MarloesD