Klacht: ABN automaat geeft geen geld maar is wel afgeschreven

op 20 april 2017 over ABN AMRO in de categorie Banken

Op 15 april rond 17:00 uur wou ik geld afhalen bij automaat met nummer W483 in Amsterdam, alles ging goed tot op het moment dat er geld zou uit moeten komen. Plots werd het scherm zwart en verschenen er error berichten waarna ik geen geld kreeg en het scherm ook aangaf dat de automaat uit dienst is. Ik probeerde het nummer voor storingen te bellen maar het enige dat ik hoorde was “This service can not be reached from your connection.” Achteraf merkte ik wel dat het geld bedrag van mijn rekening is gegaan.

Als het volledige bedrag wordt terug gestort op mijn rekening.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

4 jaren geleden - Beste Jonathan_B, Bedankt voor je bericht! Balen dat het geld van je rekening is afgeschreven zonder dat er geld uit de automaat is gekomen. In veel gevallen worden mislukte transacties automatisch gecorrigeerd. Wanneer dat niet het geval is, dan kan je eigen bank hiervoor een navraag instellen. Op basis hiervan wordt er een onderzoek gestart zodat je het bedrag netjes op je rekening teruggestort krijgt. Ik heb je hiervoor zojuist geprobeerd te bellen, maar kreeg de melding dat het nummer dat je hebt doorgegeven niet in gebruik is. Als je het op prijs stelt dat ik je hiervoor bel, dan wil ik je vragen je telefoonnummer door te sturen samen met een tijdstip waarop je, tijdens kantooruren, telefonisch bereikbaar bent. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Dhr. R. Keijsers

Reactie van de melder van de klacht Jonathan_B

4 jaren geleden - Beste Mr. Keijsers, ook bedankt voor de snelle reactie! Ik zal voorlopig mijn rekening de komende dagen nog in het oog houden. Morgen, 21 april, ben ik normaal gezien vanaf de middag de hele dag bereikbaar op het nummer 04***. Alvast bedankt voor alle hulp. Met vriendelijke groeten Jonathan_B

Bericht van ABN AMRO

4 jaren geleden - Goedemorgen Jonathan_B, Bedankt voor je geduld. Ik heb je zojuist drie keer geprobeerd te bellen. Ik krijg helaas de melding dat dit nummer op dit moment niet in gebruik is. Ik wilde namelijk nog even navragen of de mislukte transactie bij een geldautomaat van ons heeft plaatsgevonden of dat je ook klant bij ons bent. Wanneer je ook klant bij ons bent, wil ik je graag telefonisch spreken zodat ik een onderzoek voor je kan indienen. Ik hoor dan graag wanneer je bereikbaar bent tijdens kantooruren en op welk telefoonnummer. Vanwege veiligheid raad ik aan dat je je telefoonnummer op het forum verwijdert, omdat deze nu openbaar staat. Je kunt je gegevens aan ons doorgeven via het volgende e-mailadres: [email protected] Vermeld graag in het onderwerp de referentie ‘klacht 17078’. Als je gepind hebt bij ons maar klant bent bij een andere bank, dan moet ik je verwijzen naar je eigen bank. Zij zullen dan hetzelfde voor je doen. Ik hoop natuurlijk dat je in de tussentijd het geld al weer bijgeschreven hebt gekregen op je rekening. Laat je even weten hoe het loopt? Layla ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Jonathan_B

4 jaren geleden - Beste Layla, raar dat het weer niet lukt mij te bereiken, ik snap ook niet hoe dit komt. De automaat was inderdaad van ABN AMRO maar ik ben geen klant. Het geld is nog niet overgeschreven maar ik zal maandag eens horen bij mijn bank wat ik nog zou kunnen doen. Bedankt voor de hulp! Met vriendelijke groeten Jonathan_B

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 24 april 2017 om 11:13 geantwoord

Goedemorgen Jonathan_B,

Geen probleem, gelukkig heb ik je de goede kant op kunnen wijzen. Bedankt voor je toelichting. Ik raad je echt aan contact op te nemen met je eigen bank. Zij starten dan een onderzoek en vragen bij ons na of het geld uit de automaat is gekomen of niet. Op basis van dit onderzoek, kunnen zij het bedrag aan je vergoeden. Ik ga er vanuit dat jouw eigen bank dit netjes oppakt. Hopelijk staat het geld snel weer op je rekening.

Graag gedaan en fijne dag nog.

Layla
ABN AMRO Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Jonathan_B