Klacht: Stuurt automatische reacties

op 11 mei 2020 over ABN AMRO in de categorie Banken

De reacties die ABN Amro op klacht.nl plaatst zijn bij meerdere klachten excact dezelfde. Ze doen dus net alsof ze klachten oplossen. In werkelijkheid is het gewoon een bot die tekst knipt en plakt.

Stoppen met klanten in de maling nemen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

Bericht van ABN AMRO

2 maanden geleden - Beste Elektron Analog,Voor oplichting via Tikkie is er een standaard procedure. Deze geven wij in de meeste gevallen dan ook door via de antwoorden op dit forum. Als je slachtoffer bent geworden van oplichting is het helaas niet altijd mogelijk om je geld terug te krijgen, maar de oplossingen die we aanbieden kunnen er wel toe leiden dat de oplichter wordt gevonden er stappen ondernomen kunnen worden.Met vriendelijke groet,Gabie ABN AMRO Webcare

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Elektron Analog

2 maanden geleden - Beter lezen dus. Ik hoef helemaal geen geld terug. Deze klacht gaat erover dat jullie NIETS tegen de oplichter doen. Hij gebruikt het rekeningnummer van iemand anders, een katvanger. Dat mag hij van jullie blijven doen.

Bericht van ABN AMRO

2 maanden geleden - Beste Elektron Analog,Uiteraard doen wij er wel alles aan om oplichting te voorkomen en deze fraudeurs aan te pakken. Daarbij is het echter wel van belang dat de zogenaamde 'katvanger' aangifte doet van misbruik van zijn rekening en hier een melding van maakt bij ons.Met vriendelijke groet,Gabie ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Elektron Analog

2 maanden geleden - En tot die tijd staat ABN Amro de oplichters gewoon toe om slachtoffers te maken, want ze doen HELEMAAL NIETS met onze meldingen. Tikkie is een geliefd platform onder criminelen. ABN Amro knijpt gewoon een oogje toe.

Bericht van ABN AMRO

2 maanden geleden - Beste Elektron Analog,Op basis van de meldingen die via Tikkie Whatsapp binnenkomen wordt direct intern een onderzoek gestart naar de Tikkie gebruiker. Op basis van de bevindingen kunnen er al direct stappen worden genomen bij het betreffende Tikkie account. Denk bijvoorbeeld aan een blokkade voor Tikkie op basis van rekeningnummer of apparaat waar de app op geïnstalleerd is.Om nog verdere stappen te kunnen nemen tegen de persoon is aangifte noodzakelijk.Met vriendelijke groet,Elvira ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Elektron Analog

2 maanden geleden - Dit antwoord klopt niet. De medewerker van Tikkie had helemaal geen zin om een onderzoek te starten. Het citaat hieronder is letterlijk wat de medewerker van Tikkie via Whatsapp naar mij heeft gestuurd:Hier kan ik je niet mee helpen. Als je een betalingsbewijs heb, kan ik intern een melding maken van de gebruiker. Voor de rest zul je contact op moeten nemen met de politie

Bericht van ABN AMRO

2 maanden geleden - Beste Elektron Analog,In de reactie die mijn collega zou hebben gegeven wordt ook gezegd dat er een onderzoek gestart kan worden. Uiteraard is dan inderdaad wel een betaalbewijs nodig.We leven in een tijd waarin mensen elkaar ook nog wel eens treiteren. Soms als geintje maar zonder stil te staan bij eventuele gevolgen. Zonder betaalbewijs weten wij niet of er daadwerkelijk geld via Tikkie over is gemaakt. Ook staan er in de omschrijving van de transactie concrete details waarmee wij de Tikkie gebruiker kunnen achterhalen.Wanneer je de details aanlevert kunnen we dit alsnog intern uitzoeken.Met vriendelijke groet,Elvira ABN AMRO Webcare

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 26 mei 2020 om 08:25 geantwoord

Beste Elektron Analog,

Op 11 mei hebben wij deze klacht in behandeling genomen en na 13 mei hebben wij niets meer vernomen.
Omdat dit nu twee weken geleden is sluiten wij de klacht op dit forum.

Om verder te helpen was een betaalbewijs nodig. Voor ons is op dit moment onduidelijk of deze naar de Tikkie-afdeling is verstuurd. Zo niet, dan ontvangen ze die vooralsnog graag via Whatsapp op 06 – 13 76 85 28.

ABN AMRO Webcare

Heeft op 26 mei 2020 om 08:26 geantwoord

Klacht is nog steeds niet opgelost maar ABN AMRO valt in herhaling. Antwoord op de door haar gestelde vragen is reeds gegeven.

Alle klachten die gemeld zijn door Elektron Analog