Klacht: Afhandeling bij overlijden en bewindvoering

op 04 mei 2020 over ABN AMRO in de categorie Banken

In september 2019 is mijn moeder overleden. Zij deed tot dan toe alle bankzaken. Omdat mijn 93 jarige vader zwaar dementerend is, heb ik bewindvoering aangevraagd, om de taken van mijn moeder over te kunnen nemen. In februari jl. heeft de rechtbank mij daartoe gemachtigd.
Op 19 maart heb op het kantoor Leidseplein in Amsterdam gevraagd om mij als bewindvoerder in het systeem op de nemen zodat ik de rekening van mijn vader kon gaan beheren. Mij werd (zeer onvriendelijk) te verstaan gegeven dat ik dat op de website moest regelen en dat zij mij niet konden helpen.
Ik heb diezelfde dag de afdeling bewind gebeld (020 3830820) of men daar bereid was mij van dienst te zijn. Nee; naar de website, was de reactie. Maar de website was een doolhof en ten einde raad ben ik naar het kantoor Linnaeusstraat gefietst. Daar heeft een behulpzame medewerker het aanvraagformulier bewindvoering voor mij ingevuld (hij erkende dat dat bijzonder gecompliceerd was en dat het formulier eigenlijk voor professionele bewindvoerders was bedoeld, maar dat “ze het wel zouden begrijpen”)
Op 5 april ontving ik een mail met afschriften van de rekening van mijn ouders. Ook heb ik een afschrift per post ontvangen. Maar geen enkel bericht over toegang tot de rekening.
Diverse malen heb ik geprobeerd de afdeling bewindvoering te bellen om te informeren naar de stand van zaken. Maar er wordt daar helemaal niet meer opgenomen. Men mag als klant alleen eindeloos in de wacht staan (tegen het gebruikelijke beltarief)
Ik heb vorige week uiteindelijk de mail met afschriften (van 5 april) maar beantwoord met een verzoek om uitleg -en in de ijdele hoop op contact- maar kreeg een standaardantwoord, waarin men aangaf dat men de opdracht niet in behandeling kan nemen omdat “ik als bewindvoerder niet voldoe aan de vereisten voor verificatie en identificatie”. Ik moest maar naar een bankkantoor gaan om de zaken te regelen. En zo was ik terug bij af!
Als klap op de vuurpijl kreeg ik 2 mei een mail van de servicedesk nabestaanden, dat ze de overlijdens acte van mijn moeder (toch ook al weer weken en weken geleden) hadden ontvangen en of mijn vader nog even de bijgevoegde formulieren kon invullen en ondertekenen!!!!!

De situatie bij ABNAMRO is dus zo, dat het bankkantoor zegt: naar de website; de afdeling bewind zegt ook: naar de website; de website zegt: naar kantoor, dit is alleen voor professionals. En de servicedesk nabestaanden leidt daarnaast een geheel eigen leven.
Al met al is mijn vraag: Waarom wordt een klant, die echt niet bezig is met een gezellige hobby, bij ABNAMRO zo grof aan zijn lot overgelaten. Bestaat er misschien ook ergens een persoon bij ABNAMRO die mij gaat helpen om mij uit deze absurde kluwen van ongekend autistische automatiseringsdrift te leiden?

Als ik door iemand persoonlijk geholpen word om mijn situatie op te lossen. Zodat ik de bankzaken voor mijn vader kan gaan doen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

Bericht van ABN AMRO

2 maanden geleden - Beste hoop op hulp,Allereerst gecondoleerd met het verlies van je moeder.Ik snap dat je zeer teleurgesteld bent wanneer je zo moeizaam contact kunt krijgen. Mijn excuses hiervoor!Ik kom graag met jou in contact om een en ander te bespreken en waar nodig jou in contact te brengen met onze Nabestaandendesk.Zou je willen laten weten wanneer je bereikbaar bent op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur?Met vriendelijke groet,Gabie ABN AMRO Webcare

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 18 mei 2020 om 08:35 geantwoord

Beste heer, mevrouw,

Wij hebben deze klacht op 4 mei in behandeling genomen en een reactie geplaatst. We hebben toen gevraagd te laten weten wanneer je bereikbaar bent. Hierop hebben wij geen reactie ontvangen. Omdat dit nu 2 weken geleden is sluiten wij de klacht hier af. Mocht je toch nog contact willen dan kan je ons bellen op nummer 010-241 17 20. Kijk op onze website voor de overige contactmogelijkheden.

ABN AMRO Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door hoop op hulp