Klacht: Aanvraag Nieuwe Bankpas !!

op 02 juli 2017 over ABN Amro in de categorie Banken

ABN/AMRO bankpasje defect (automaten lezen de chip niet meer). Ik sta onder bewindvoering. Conclusie … zelf online een nieuwe Bankpas aanvragen gaat niet. Aanvraag moet via Bewindvoering gebeuren.
Aanvraag via Bewindvoering (Bomer-Bewindvoeringen Baarle-Nassau)
gedaan op Maandag 19 Juni 2017 (toen zat ik al 4 dagen zonder Bankpas). Dit schijnt/moet schriftelijk gebeuren. Contant geld opnemen (overdag) aan de Balie van het ABN/AMRO-kantoor op het Chasseveld te Breda gaat niet (volgens een van de medewerksters dan) omdat het Bankpasje al geruime tijd geblokkeerd is … waar is/blijft die Nieuwe/Vervangende Bankpas dan ???. We zijn nu twee weken verder en heb nog steeds geen Nieuwe Bankpas. Meerder malen de Bank gebeld maar die verwijzen me naar de Bewindvoering en de Bewindvoering weet van niets. Heb niet eens een aankondiging gehad van wanneer de Bankpas komt en/of hij al onderweg is. Waardeloos.

Verderop in deze melding wordt gevraagd of ik deze klacht gemeld heb bij de ABN/AMRO. NEE want dit kan niet online omdat ik onder bewind sta. Telefonisch wel melding van gemaakt maar daar wordt doodleuk gezegd … afwachten.

Dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost en dat ik HEEL snel de nieuwe Bankpas krijg plus dat deze procedure gewijzigd wordt ....

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

1 maand geleden - Hallo Gertjan, Een vervangende pas hoort binnen 5 werkdagen op het bij ons bekende adres aan te komen. Als je onder bewind staat, wordt de pas bij je bewindvoerder afgeleverd. Uit je verhaal begrijp ik dat de pas twee weken geleden is aangevraagd. In dat geval hoort de pas al bij je bewindvoerder te zijn. Wanneer heb je voor het laatst aan je bewindvoerder gevraagd of de pas bij hem/haar is aangekomen? Vriendelijke groeten, Janwalter ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Gertjan Verheijden

1 maand geleden - Beste, 19-06-17 aangevraagd. Meerdere malen contact gehad met bewindvoerder (Bomer Bewindvoeringen Baarle-Nassau). De medewerkster had geen "pas" ontvangen binnen vijf werkdagen (wist iig van niets). Nu is de "pas" gearriveerd op mijn adres (06-07-2017...bijna 3 weken later) Reden : De "pas" is verstuurd naar een Postbus 243 waar alleen de "baas" van Bomer bij kan. Deze wordt ws dus niet elke dag verwerkt. Misschien dat jullie dat kunnen veranderen in Postbus 338 zodat iedere Medewerker van Bomer er bij kan zodat het verwerken ervan sneller gaat. Nu heb ik Bomer gevraagd (Mevr. Sandra Zenden) om een Nieuwe pas aan te vragen (aanvraag 05-07-2017) ... kan dit nog geannuleerd worden aangezien de "pas" nu binnen is en het anders ws weer twee weken gaat duren. Dit heb ik ook gemeld aan Mevr. Sandra Zenden. BVD Gertjan Verheijden Middenerf 54 4824 HP Breda Bomer Bewindvoeringen Postbus 338 5110 AH Baarle-Nassau 0135070303 0882270200

Bericht van ABN Amro

1 maand geleden - Beste Gertjan, Fijn dat je de bankpas nu toch in bezit hebt en we weten wat de oorzaak van de vertraging is geweest! Je geeft aan dat je bewindvoerder op 5 juli nog een nieuwe bankpas heeft aangevraagd. Zo'n aanvraag kan alleen binnen 24 uur geannuleerd worden. Ondanks dat deze 24 uur voorbij is, hoef je je hier geen zorgen om te maken. De pas die je deze week hebt gehad kan je gewoon gebruiken. Zodra de nieuwe pas dan weer binnen is, kan je die pas activeren zodat alles weer recht getrokken is. Wat betreft het adres van de bewindvoerder, hierover kan de bewindvoerder een verzoek indienen. Als zij het zelf ook fijner vinden, kan het postbusadres veranderd worden naar een postbusadres waar alle medewerkers van het bewindvoerderskantoor bij kunnen. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. E. Van der Molen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 14 juli 2017 om 09:39 geantwoord

Vanuit ABN AMRO Webcare hebben wij de klacht op 3 juli in behandeling genomen. En via het forum hebben we gevraagd wanneer er voor het laatst bij de bewindvoerder gecheckt is of de pas al binnen is.

Op 7 juli heeft onze klant aangegeven dat hij de pas binnen heeft en wat de oorzaak van de vertraging is geweest. Vanuit het Webcare Team hebben wij nog een reactie gegeven en toelichting gegeven op het verhaal van de klant.

Alle klachten die gemeld zijn door Gertjan Verheijden