Klacht: Aanvraag kwartaallimiet geweigerd

op 28 juni 2017 over ING in de categorie Banken

Ik wil graag gebruik maken van een kwartaallimiet van 500 euro. Echter geeft ING al maanden aan dat ik hiervoor niet in aanmerking kom terwijl ik wel voldoende inkomsten genereer.
Ik ben al zolang als ING bestaat trouwe klant. Ik zou dan ook graag samen tot een compromis komen zodat ik een tevreden klant blijf en ING kan blijven aanraden.

Als de roodstand wordt toegekend namens de regels in de algemene voorwaarden.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 29 juni 2017 om 14:55 geantwoord

Hallo Yvonne,

Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent dat je aanvraag voor de het Kwartaallimiet is afgewezen. Ik zou je graag zeggen dat er toch mogelijkheden voor je zijn, maar ik kan niets aan de situatie veranderen. Het spijt me!

Het is geen onwil. Als bank zijn we, als het om kredietverstrekking gaat, gebonden aan allerlei wetten en regels. Dit heeft ook met onze wettelijk zorgplicht te maken. Bij de beoordeling van je aanvraag kijken we niet alleen naar je inkomen, maar ook naar je registratie bij het BKR, je bankverleden, bestedingspatroon, eventuele andere kredieten die je hebt, etc. Pas als alles op orde is, kunnen we het Kwartaallimiet toekennen. Uiteraard waarderen we het enorm dat je al jaren trouwe klant bent, maar helaas mogen we dit gegeven niet meenemen in de beoordeling. Het spijt me!

Het staat je uiteraard vrij om over enkele maanden nog eens een aanvraag te doen voor het Kwartaallimiet. Wie weet is je de situatie dan veranderd en kunnen we dan wel een Kwartaallimiet toekennen.

Hilde
ING Webcare