Klacht: Aanmaning te laat binnen, onterecht incasso

op 18 augustus 2017 over Klarna in de categorie Betalingsdiensten

Iets besteld, herinneringen gemist.
Ben op 8 augustus een weekje weg gegaan, van te voren de brievenbus gecheckt, niks in de bus.
Kom terug op de 14e, brief van Klarna in de bus of ik voor 7 augustus (dus voor de datum dat ik weggegaan ben) wil betalen, anders komen er incassokosten bij.
Ik heb dit meteen betaald, aangezien ik het vergeten was. Maar deze datums kloppen nergens van.

Gisteren (17 augustus) krijg ik een brief in de bus van een incassobureau waarop staat dat ik binnen 2 dagen moet betalen.

Ik heb betaald inclusief de 13,50 aanmaningskosten, ondanks dat ik de brief minimaal een week te laat gekregen heb.
De rest van de incassokosten kwijtgescholden aangezien er al betaald is.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klarna over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Klarna in behandeling genomen

Klarna

Heeft op 18 augustus 2017 om 15:02 geantwoord

Beste Edwin Dierssen,

Het kan uiteraard altijd gebeuren dat u een betaalherinnering mist en in de vakantieperiode is de kans daarop natuurlijk extra groot.

Erg jammer dat de post er zo lang over heeft gedaan om u te bereiken. De aanmaning is namelijk op 29 juli 2017 al met de post verstuurd.

Natuurlijk sturen wij niet meteen een aanmaning via de post. Dit is gebeurd omdat wij na onze e-mails van 20 juni 2017 en 8 juli 2017 nog steeds geen betaling hadden ontvangen.

Wat ik u graag zou willen aanraden is om rechtstreeks met Segoria contact op te nemen via 020 - 808 28 54 en hen uitleg te geven. Zij zullen u dan graag verder informeren.

Ik wens u een prettige dag toe.

Groet, Brian

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klarna een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 18 augustus 2017 om 15:37 geantwoord

Moest zelf nog bellen, mensen kunnen alleen een telefoonscript volgen, moet betaald worden want het is na de datum, ook al krijg je de brief pas na de uiterste betaaldatum binnen.
Slecht bedrijf, zal ook geen dingen meer bestellen met Klarna als betaaloptie, en zal anderen ook zeker afraden dit te doen.

Alle klachten die gemeld zijn door Edwin Dierssen