Klacht: Aanmaning

op 06 september 2018 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Na 4 jaar lid van basic-fit. Kreeg ik aanmaning te betalen 65,69.Bij navraag getekend Lisa customer-Support voor uitleg. Kreeg ik geen uitleg.Bedrag stond gewoon open bij debiteuren.Bij tweede maal vragen om uitleg van het te betalen bedrag van 65,69. Vertelde ik erbij. Dat bij wederom geen duidelijke uitleg.Ik voornemens was ,om er over na te denken mijn lidmaatschap op te zeggen.Meteen daaropvolgend kreeg ik bericht van Lisa Customer-Support basic-fit. Jammer dat je hebt besloten om je lidm op te zeggen.Je opzegging is opgenomen in ledenadministratie. Heb geantwoord, Heb lidm niet opgezegd,jullie moeten een cursus begrijpend lezen gaan volgen.Kreeg antw ,ze gingen mijn lidmaatschap heractiveren.Mijn vraag of ik dan weer een jaar vast zat aan contract, om vervolgens na een jaar pas maandelijks kan opzeggen.Tot nu toe na een week heen en weer mailen. GEEN DUIDELIJKHEID Ga mij afvragen met welk DUBIEUS Basic-fit ik wel van doen heb.

Gewenste Oplossing:

Als mij klip en klaar een bewijs krijg dat ik niet meer aan een vast jaarcontract zit, bij heractiveren van mijn lidmaatschap

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

Bericht van Basic Fit

3 maanden geleden - Beste W.J. Rehaen, Bedankt voor uw bericht. Allereerst betreur ik het ten zeerste dat er zoveel verwarring is ontstaan over uw lidmaatschap. Graag had ik telefonisch het één en ander met u besproken, zodat we tot een juiste en gepaste oplossing kunnen komen. Op dit moment kan ik u telefonisch niet bereiken, kunt u mij aangeven wanneer het u schikt? Ik hoop snel van u te horen! Met vriendelijke groet, Annet van Basic-Fit

Bericht van Basic Fit

3 maanden geleden - Beste W.J. Rehaen, Zojuist heb ik geprobeerd om telefonisch contact met u op te nemen. Het lijkt er op alsof er iets niet helemaal goed gaat. Er wordt opgenomen en daarna wordt de verbinding verbroken. Graag wil ik de situatie omtrent uw klacht, telefonisch bespreken. Zou u mij een alternatief telefoonnummer kunnen geven? Of aan kunnen geven wanneer u het beste te bereiken bent? Graag hoor ik van u! Met vriendelijke groet, Chantal van Basic-Fit

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 11 september 2018 om 09:19 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste W.J. Rehaen,

Helaas kunnen wij u telefonisch niet bereiken, ik heb het één en ander voor u nagevraagd en uiteraard ook met mijn collega Lisa besproken.

U bent in het bezit van een SMART en een FLEX lidmaatschap. Voor het FLEX lidmaatschap stond nog een bedrag open van € 65,69, deze hebben wij geïncasseerd en dit is in orde. U heeft zelf ook een betaling gedaan van € 65,69 voor uw SMART lidmaatschap. Dit was niet nodig, deze hebben wij nu in het tegoed gezet voor de aankomende maanden.

Dit houdt in dat de eerst volgende incasso voor het SMART lidmaatschap pas eind december plaats zal vinden voor de maand januari 2019.

Het FLEX lidmaatschap eindigd per 12-11-2018 en hiervoor zullen wij de maand oktober nog gaan afschrijven eind september, en eind oktober nog een incasso voor de 12 dagen van de maand november. Dit zal een bedrag zijn van € 9,90.

Ik hoop dat ik u op deze manier wat duidelijkheid heb kunnen geven, indien u nog vragen heeft hoor ik dat graag!

Met vriendelijke groet,

Annet van Basic-Fit

Heeft op 11 september 2018 om 10:01 geantwoord

heb aanmaning gekregen voor 65.69. heb deze betaald.(wat nu achteraf volgens b f niet nodig was .waarom dan de aanmaning ???) vervolgens int basic fit nogmaals 65,69. die ze nu hebben verwerkt . in mijn smart abonnement. tot jan 2019. als men ten onrechte int behoort men dit niet te verwerken (heb automatische betaling) maar terug te storten. punt

Bericht van Basic Fit

3 maanden geleden - Beste W.J. Rehaen, Ik had u graag telefonisch willen spreken, ik ga ervan uit dat u dit niet wenst. Zoals ik aangeef in mijn eerdere bericht had er inderdaad maar éénmaal € 65,69 afgeschreven moeten worden. Aangezien er een misverstand plaats heeft gevonden en er voor het SMART lidmaatschap een tegoed is ontstaan begrijp ik heel goed dat u dit geld terug zou willen. Ik zal het teveel betaalde bedrag van € 65,69 naar u uitkeren, dit ontvang u binnen 15 werkdagen. U ontvangt tevens een e-mail met de bevestiging hiervan. Indien u nog andere vragen voor mij hebt hoor ik dat heel graag. Met vriendelijke groet, Annet

Alle klachten die gemeld zijn door rehaen