Klacht: Aanmaankosten van 25 euro terwijl ik in het buitenland zat

op 23 juni 2016 over EnergieDirect in de categorie Energieleveranciers

Al jaren klant bij dit bedrijf. Betaal op tijd, nooit aanmaankosten gehad. Ik ga begin mei 2016 op vakantie en ben pas 18 mei terug. Tref een mail aan waarin staat dat ik mei nog niet heb betaald; 122 euro en aanmaankosten van 25 euro! Ik nam contact met ze op, legde ze uit waarom ik mei te laat heb betaald. Interesseerde ze geen ene moer; die 25 euro aanmaankosten handhaven ze. Geldwolven zijn het. Dat je jarenlang klant bent, op tijd betaald en even op vakantie daardoor te laat betaaltm interesseert ze niet. Ze willen geld zien. Ik betaal bewust niet met automatische incasso omdat ik ze niet vertrouw ( heb veel verhalen gelezen van anderen over onterechte incasso’s). Ze bieden zelf klanten de mogelijkheid aan om met overschrijvingsformulieren te betalen. En dat doe ik ook maar door vakantie kon ik het niet op tijd doen. Boeit ze niet, ze willem geld zien. Gaat mij niet om 25 euro, maar om het principe, dit is belachelijk en klantonvriendelijk! Ik ga ook uitkijken naar een ander energieleverancier.

25 euro aanmaankosten eruit halen. Simpel zat.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar EnergieDirect over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door EnergieDirect in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat EnergieDirect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EnergieDirect

Heeft op 23 juni 2016 om 10:31 geantwoord

Beste Sarah1976,

Het is heel vervelend dat er incassokosten in rekening zijn gebracht. Ondanks dat je naar het buitenland gaat, blijf je een betalingsverplichting houden omdat je een contract bent aangegaan.
Bij het uitblijven van een betaling sturen we je per e-mail en SMS een herinnering van het openstaande bedrag. Als een betaling dan nog uit blijft, brengen we incassokosten in rekening.
De incassokosten die in rekening zijn gebracht, zijn terecht.

Ron

Reactie van de melder van de klacht Sarah1976

9 maanden geleden - Ron, Dit noem jij een oplossing? Dit is hoe dit bedrijf omgaat met vaste, trouwe klanten. Het interesseert ze geen ene moer wat je aandraagt voor wat betreft je persoonlijke omstandigheden. Zoals ik al eerder schreef, zijn het geldwolven en willen enkel geld zien. De klacht is dus op generlei wijzs opgelost. Helemaal niks, nada, noppes. Ik waarschuw ook mensen bij deze om niet met Energiedirect.nl in zee te gaan! Doe het niet. Hier kunt u lezen hoe 'klantvriendelijk' ze omgaan met vaste klanten. Het enige wat voor hen telt, is geld. Wordt geen klant van deze energieleverancier. Ik ga ook nu naar een andere energieleverancier overstappen. Je bent even een tijdje op vakantie en gelijk bij terugkomst krijg je een mail met aanmaankosten. Walgelijk bedrijf. Gewoon walgelijk. Andere bewoordingen heb ik nieg voor die lui. Sarah1976

Bericht van EnergieDirect

9 maanden geleden - Beste Sarah1976, Je hebt vaker een herinnering ontvangen over openstaande kosten. We hebben je op 28 mei een herinnering verstuurd, hierin wordt aangegeven dat als het openstaande bedrag niet binnen 14 dagen op onze rekening is bijgeschreven, er € 25,- aan aanmaankosten in rekening wordt gebracht. Op 7 juni hebben we je hierover nog een sms gestuurd. De incassokosten zijn terecht, dit is je uitgelegd op meerdere kanalen. Met vriendelijke groet, Ron

Alle klachten die gemeld zijn door Sarah1976