Klacht: Aanmaankosten van 25 euro na een vakantie van een paar weken en weigering om de aanmaningskosten nader te specificeren

op 23 juni 2016 over EnergieDirect in de categorie Energieleveranciers

Zonet heb ik een klacht ingediend over aanmaankosten van 25 euro door EnergieDirect opgelegd, nadat ik terugkwam van een vakantie van een paar weken. De klacht zou zijn opgelost, zo stond hier ten onrechte aangegeven. Niets is minder waar. EnergieDirect gaat aldus met trouwe, vaste klanten om die een paar weken op vakantie gaan; kom je terug en dan tref je aanmaankosten aan van 25 euro en als je denkt dat je ze kan uitleggen dat je op vakantie bent geweest en daardoor ietwat te laat was met de betaling, dan hebben ze daar geen boodschap aan. Interesseert ze geen ene moer. Ik wil dat de hele wereld weet hoe dit bedrijf omgaat met haar klanten en wat voor een geldwolven het zijn. Daarnaast weigeren ze pertinent om, nadat ik keer op keer nadrukkelijk daarom heb gevraagd, de aanmaankosten van 25 euro nader te specificeren; wat hebben ze voor die 25 euro gedaan; wat voor kosten hebben zij concreet moeten maken om tot een bedrag te komen van 25 euro? Ook daarop krijg je geen antwoord of althans een nietszeggend, algemeen antwoord waar je helemaal niks aan hebt. Denk goed na voordat je met dit bedrijf in zee gaat. Ik ben zelf ook nu door dit voorval aan het kijken naar een andere energieleverancier.

Die 25 euro aanmaankosten eruit!

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar EnergieDirect over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door EnergieDirect in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat EnergieDirect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EnergieDirect

Heeft op 23 juni 2016 om 15:14 geantwoord

Beste Sarah1976,

We hebben je meerdere keren uitgelegd dat door een te late betaling incassokosten in rekening zijn gebracht. Dit is een vastgesteld bedrag, hiervan is geen specificatie. Op 28 mei heb je een herinnering ontvangen. Hierin hebben we aangegeven dat als de betaling niet binnen 14 dagen binnen is, aanmaankosten van € 25,- in rekening worden gebracht. Je betaling is 22 juni binnengekomen en is daarbij buiten de gestelde 14 dagen. De incassokosten zijn dus terecht. Hierin heb ik geen aanvullende informatie voor je.

Marlon

Alle klachten die gemeld zijn door Sarah1976